شناسهٔ خبر: 22579850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار؛

سیستم روشنایی محور سلفچگان به راهجرد تکمیل شد

قم - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح سیستم روشنایی محور سلفچگان - راهجرد با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، اکبر سلیمیان اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی حداکثری جهت کاهش حوادث جاده‌ای، اجرای طرح سیستم روشنایی در محور سلفچگان – راهجرد (استان قم) با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عملیاتی شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح در ۳۳ کیلومتر از محور سلفچگان - راهجرد و بلعکس، از دهه دوم آبان‌ماه سال جاری آغاز شده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه توضیح داد: در قالب اجرای این طرح، ۱۷ کیلومتر از محور سلفچگان - راهجرد (لاین رفت) و ۱۴ کیلومتر از همین محور (لاین برگشت) و همچنین دو کیلومتر از رمپ و لوپ‌های آزادراه سلفچگان - ساوه، دارای سیستم روشنایی می‌شوند.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز اظهار داشت: جهت اجرای این طرح، در ۲۵ کیلومتر از مسیر، پایه‌های روشنایی نصب و افزون بر ۲۳ کیلومتر کابل کشی انجام گرفته است.

سلیمیان در ادامه احداث هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط تغذیه که در مسیر پروژه در حال اجراست را به‌عنوان بخشی دیگر از مشخصات فنی طرح اشاره کرد و افزود: جهت اجرای پست فشار متوسط تغذیه، نیاز به ۲۶ دستگاه ترانس است که تاکنون نسبت به تهیه و احداث هفت دستگاه از آن اقدام شده است.

وی هزینه اجرایی این پروژه را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسیر و ترافیک غالباً سنگین آن، اهتمام جدی بر اجرا و تکمیل طرح تا پایان سال جاری وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خاتمه یادآور شد در طول مسیر پروژه افزون بر ۶۰۰ پایه روشنایی نصب می‌شود.

نظر شما