شناسهٔ خبر: 22579163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

"سرزمین آفتاب" در عزای "شمس الشموس" غرق در ماتم شد

R41371/P1377/S6,73/CT7

استان مرکزی "سرزمین آفتاب" در عزای امام هشتم، "شمس الشموس" امام رضا(ع) غرق در ماتم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در سالروز رحلت جانسوز امام الرئوف علی بن موسی‌الرضا(ع) مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در جای جای سرزمین آفتاب استان مرکزی، از زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهرخمین تا دلیجان و محلات، شهر یاقوت‌های سرخ شهر ساوه تا زرندیه و دیار فرهیختگان و عالمان فراهان و تفرش و کمیجان، تا سرزمین سرسبز و ماندگار خنداب و شازند تا اراک پایتخت صنعت کشور برپا شد.

بازاریان با تعطیل کردن بازار و حضور در دسته‌جات و تکایا در عزای امام هشتم شیعیان به عزاداری پرداخته، برخی مردم طبق سنت هرساله با نذری و پخش چای و شربت در ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

از سویی، براساس یک سنت هرساله عزاداران  در استان مرکزی با حضور در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها مراسم ویژه‌ای در سوگ ارتحال امام هشتم شیعیان برپا کردند که در ادامه، "صلوات خاصه امام رضا(ع)" و مراسم عزاداری و خطبه‌خوانی برگزار شده است.

سرپرست اوقاف استان مرکزی با اشاره به برگزاری مراسم شهادت امام هشتم(ع) به خبرنگار تسنیم گفت: مراسم سوگواری و عزاداری امام رضا(ع) امروز در 30 بقعه متبرکه امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی افزود: برگزاری مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ امام رضا(ع)، اقامه نماز جماعت، حضور هیئات مذهبی و پذیرایی از عزاداران رضوی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

از ساعاتی پیش دسته‌جات عزاداری عزاداران رضوی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم استان مرکزی در اراک و سراسر استان برگزار شد که در اراک نیز عزاداران از میدان شهدا تا مصلی بیت المقدس اراک عزاداری برگزار کردند.

عزاداران پس از طی مسیری از میدان شهدای اراک تا مصلی در اجتماع بزرگ عزاداران شهادت امام رضا(ع) در مصلی بیت المقدس اراک حضور می‌یابند که در این اجتماع عزاداری سخنرانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

به گزارش تسنیم، در برخی نقاط مختلف استان مرکزی طبق آداب و رسوم قدیمی مراسم اجرای تعزیه به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در حسینیه‌ها و تکایا و نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان درحال برگزاری است.

همچنین سطح شهرها و روستاهای استان  شاهد حضور دسته‌های عزاداری است که در رثای سلطان طوس نوای ماتم و غم سرداده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما