شناسهٔ خبر: 22579118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

فلسطین: دفتر ساف در واشنگتن باز نشود تماس‌ با آمریکا را قطع می‌کنیم فلسطین: دفتر ساف در واشنگتن باز نشود تماس‌ با آمریکا را قطع می‌کنیم

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تأکید کرد که در صورت عدم بازگشایی دفتر ساف در واشنگتن، فلسطین تمامی تماس‌های خود با دولت آمریکا را به تعلیق درخواهد آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت فلسطین الیوم، صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت: فلسطین هرگز تسلیم باج خواهی آمریکا نمی‌شود. ما از این تصمیم آمریکا غافلگیر شدیم و خواهان لغو آن هستیم. ما به آمریکا برای بازگشایی دفاترمان در واشنگتن فرصت خواهیم داد.

وی گفت: در صورتی که آمریکا مجوز بازگشایی دفاترمان در واشنگتن را صادر نکند ما نیز تمامی تماس‌هایمان را با این کشور به حالت تعلیق درخواهیم آورد. تمامی کشورهای عربی نیز از این تصمیم ما حمایت می‌کنند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین روز شنبه اعلام کرده بود که آمریکا از امضای مجوز ادامه فعالیت دفتر هیئت فلسطین در واشنگتن خودداری کرده است. واشنگتن هر شش ماه یک بار این مجوز را صادر می‌کند.

آمریکا روز شنبه تهدید کرد که اگر فلسطینی‌ها وارد مذاکرات صلح جدی با اسرائیل نشوند، دفتر هیئت فلسطین در واشنگتن را می‌بندد.

این اقدام پس از آن صورت گرفته که فلسطینی‌ها برای محاکمه اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی رجوع کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما