شناسهٔ خبر: 22579072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای هدایت جامعه باید حوزه پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم

اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور صبح یکشنبه در دیدار با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: امورز قم به عنوان مرکز تولید علم ناب اسلام در جهان است.

وی گفت: در قم طلابی از بیش از ۱۳۰ کشور در حال تحصیل هستند و در جامعه المصطفی بیش از ۲۰۰ رشته علوم انسانی اسلامی آموزش داده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، افزود: این دانشگاه با بیش از ۳۰۰ مرکز سالانه ۳۰۰ مجله و نیز آثار مختلف علمی را منتشر می‌کند.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی بدون تربیت نیرو و تولید فکر در حوزه‌های علمیه نمی‌تواند مسیر دینی و الهی خود را طی کند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: در یک دهه گذشته بیش از صدها مرکز دانشگاهی شکل گرفته بیش از ۳۰ هزار نفر در حال تحصیل هستند و قم همانند قلبی است که برای اسلام می‌تپد و پایگاه تولید علم دینی است.

وی گفت: تلاش جامعه المصطفی این است که تعریف علمی دقیق منظبطی از خود ارائه دهد و اسلام عقلانی و انقلابی را ترویج کند و از افراطی گری‌های دینی پرهیز نماید؛ این مرکز دارای طرح جامع ۱۴۱۴ است که وضعیت موجود را نیز در نظر گرفته است.

رئیس جامعه المصطفی افزود: مرکزی با چنین پایگاهی یکی از ارکان قدرت نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان است و این مرکز زیر نظر مقام معظم رهبری و با حضور هیئت امنا فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه باید برای جهش‌های بیشتر تلاش کنیم و فکر بهتر در این عصر پسا داعش ارائه دهیم، ابراز داشت: در حوزه اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم.

آیت الله اعرافی گفت: در این خصوص قریب ۱۰۰ برنامه در دیدگاه کلان حوزه دیده شده که آینده خوبی را برای حوزه‌های علمیه رقم خواهد زد.

وی در پایان افزود: در پاسخ‌گویی به نیازهای اجتماعی گام‌های خوبی برمی‌دارد و امیدواریم به معنای کلان آن نقش مهمی در راستای اعتلای معنویت، فرهنگ و ارتقای فکری در جهان بردارد.

انتهای پیام/ت

حوزه گام های خوبی در پاسخ گویی به نیاز های اجتماعی برداشته است

نظر شما