شناسهٔ خبر: 22579015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر خارجه قطر: روابط ما با ایران بی نظیر است وزیر خارجه قطر: روابط ما با ایران بی نظیر است

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه قطر: روابط ما با ایران بی نظیر است

وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی گفت: روابط ما با ایران در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان عربی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی در پاسخ به سوالی در رابطه با حمایت ایران از تروریسم گفت: روابط ما با ایران در نوع خود بی نظیر است و ما در میان دو کشور بزرگ یعنی ایران و عربستان قرار داریم و با آن ها مرزهای مشترک داریم.

وی افزود: برخی از نفوذ ایران در منطقه هراس دارند اما باید از راه حل مسالمت آمیز با این مساله برخورد کرد و این امری است که قطر کشورهای عربی را به انجام آن تشویق می‌کند، همچنین در نشست شورای همکاری خلیج (فارس) در سال ۲۰۱۶ روسای کشورهای عربی تصمیم گرفتند که وارد گفت‌وگو با ایران شوند.

محمد بن عبدالرحمن گفت: در سیاست عربستان و امارات برای اجرای توافق شورای همکاری و انجام گفت‌وگو و تفاهم انحراف وجود دارد.

وزیر امور خارجه قطر در رابطه با بحران کشورهای عربی گفت: قطر خواستار حل بحران است اما به دلیل رفتار عربستان و امارات در تحریم قطر و اتخاذ اقدامات غیرقانونی و بستن گذرگاه‌ها این بحران همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در پی سخنان تمیم بن حمد، امیر قطر و توصیف کردن ایران به یک قدرت مهم و بزرگ منطقه‌ای چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین به اتهام حمایت قطر از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و تمام مرزهای خود را به روی آن بستند.

برچسب‌ها:

نظر شما