شناسهٔ خبر: 22579005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ادامه رایزنی‌ها برای تغییر نام شورای شهر تهران ادامه رایزنی‌ها برای تغییر نام شورای شهر تهران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه در حوزه شهر تهران، ری و تجریش تنها یک شورا تشکیل می‌شود افزود: بر همین اساس در حال رایزنی و گفت‌وگو با سایر اعضای شورای شهر تهران هستیم تا تغییر سردر شورا انجام شود.

خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین جزئیات تغییر نام شورای شهر تهران، گفت: بر اساس قانون، این شورا متعلق به تهران، ری و تجریش است و باید اسم واقعی این شورا بیان شود. ما قصد نداریم نام شهرداری تهران را تغییر دهیم. بی تردید این شهرداری تنها یک نام و تهران را خواهد داشت؛ اما شورا متعلق به هر سه شهر است.

وی افزود: برای اینکه به هویت سه شهر تهران، ری و تجریش توجه شود به گونه‌ای که مردم به عنوان شهروندان این شهرها به رسمیت شناخته شوند، لازم است نام دو شهر ری و تجریش نیز به نام شورا افزوده شود.

وی ادامه داد: ری سابقه‌ای تا 10 هزار سال دارد و در تاریخ فرهنگی و مذهبی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سه دوره پایتخت بوده و پس از ری، تهران به عنوان پایتخت مورد توجه قرار گرفته است. لذا باید به هویت این شهر توجه شود و با تغییر نام شورا تلاش کنیم که به هویت شهروندی مردم ری لطمه‌ای وارد نشود.

وی تاکید کرد: اعضای شورا اعلام می‌کنند که می‌توانیم در ادامه نام شورای شهر تهران حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش را اضافه کنیم اما من به این دوستان گفتم که بهتر است کلا نوشته شود شورای شهر تهران، ری و تجریش به این ترتیب در حال گفت‌وگو هستیم و امیدواریم با گفت‌وگو حل شود.

نظر شما