شناسهٔ خبر: 22578972 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرصت‌طلب‌های سیاسی از بلای طبیعی هم نمی‌گذرند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: برخی سیاسی‌ها از یک بلای طبیعی هم نمی‌گذرند و از آن برای تحقق اهداف سیاسی خود بهره می‌برند.

صاحب‌خبر -

فرصت‌طلب‌های سیاسی از یک بلای طبیعی هم نمی‌گذرند

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در زمان کنونی که اتحاد ارگان‌های مختلف بیش از هر مسئله دیگر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اهمیت دارد هرگونه اختلاف‌افکنی بین نیروهای انقلابی ارتش و سپاه از طریق پررنگ کردن فعالیت ارتش و تخریب سپاه و یا هر روش دیگر قطعا اشتباه است.

ناکارآمدی در امدادرسانی به زلزله‌رده‌های غرب کشور

وی با بیان اینکه در کشور یک بلای طبیعی و یک حادثه رخ داده است و هموطنان ما در غرب کشور به دلیل از دست دادن عزیزانشان و آسیب‌های جانی و مالی در رنج و غذاب هستند، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه ارگان‌های مختلف کشور مانند ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و دیگر نهادهای مختلف در محل حادثه حضور پیدا کردند به وضوح پیداست در شیوه مدیریت بحران و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناکارامدی‌‌هایی وجود دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: این نارسایی و ضعف در مدیریت ممکن است در هر مجموعه‌ای وجود داشته باشد اما مسئله مهم‌تر این است که مشکلات ساختاری و یا عملیاتی در مدیریت بحران هرچه زودتر آسیب‌شناسی شده و برطرف شوند تا روند امدادرسانی به عزیزان آسیب‌دیده با سرعت بیشتر انجام شود.

بروز مشکلات با ایجاد شایعات در روند امدادرسانی 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برخی مسئولین از همان روز اول پس از زلزله تا به امروز نه تنها باری را از روی نیروهای امدادی برنداشتند و قدمی برای آرامش افکار عمومی و تسلی دادن به بازماندگان برنداشتند بلکه زلزله را به بستر اختلاف افکنی‌های جناحی، تسویه حساب‌های سیاسی، ایجاد ناآرامی فکری برای مردم تبدیل کرده‌اند و حتی با ایجاد برخی شایعات در روند امدادرسانی نیز مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که تحت هیچ عنوانی صحیح نیست.

هرگونه اختلاف‌افکنی بین ارتش و سپاه قطعا اشتباه است

محمد امین سلیمی با اشاره به اینکه برخی اصلی‌ترین مسئله یعنی امدادرسانی به زلزله‌زدگان را رها کرده‌اند و سعی دارند بین ارتش و سپاه اختلاف بیاندازند تاکید کرد: هرگونه اختلاف‌افکنی بین نیروهای انقلابی ارتش و سپاه از طریق پررنگ کردن فعالیت ارتش و تخریب سپاه و یا هر روش دیگر قطعا اشتباه است و موجب می‌شود اعتماد مردم به این نهادها که همیشه در صف اول خدمت‌رسانی به کشور بودند از بین برود.

طرح مشکلات مسکن مهر، سرپوشی بر ناکارآمدی در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده

وی اظهار داشت: برخی مدیران سعی دارند با شایعه‌سازی و طرح مسائل دسته چندم مانند مسکن مهر و تبدیل آن به موضوع اول کشور و شبکه‌های مجازی بر ناکارآمدی خود در امدادرسانی به مردم زلزله‌زده سرپوش بگذارند و متاسفانه تعدادی از رسانه‌ها و فرصت‌طلب‌های سیاسی ما از یک بلای طبیعی هم نمی‌گذرند و از آن برای تحقق اهداف سیاسی و وجه‌سازی برای خود استفاده می‌کنند که اگر از طرف هر ارگانی باشد قطعا مزموم است.

رسانه‌ها در اطلاع رسانی صادق باشند

دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: امیدواریم مسئولین بیشتر بر امدادرسانی متمرکز شوند و از حاشیه‌سازی که افکار عمومی را به مسائل کم اهمیت مشغول می‌کند خودداری کنند و رسانه‌ها هم در گزارش‌های خبری و مواردی که از محل حادثه که نقل می‌کنند امانت را رعایت کنند و در اطلاع رسانی صادق باشند.

انتهای پیام/

نظر شما