شناسهٔ خبر: 22578876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توصیه شورای امنیت ملی آمریکا برای افزایش کمک نظامی به اوکراین

R7969/P36447/S8,89,1128/CT10

شورای امنیت ملی آمریکا قصد دارد پیشنهاد کمک نظامی حدود ۵۰ میلیون دلار به دولت اوکراین برای خرید تسلیحات نظامی مدرن را ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اعضای شورای امنیت ملی آمریکا این هفته پیشنهاد بررسی اختصاص بودجه ای معادل 47 میلیون دلار برای تامین مالی خرید تسلیحات نظامی مورد نیاز ارتش اوکراین را تهیه کرده است.

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این مسئله، یادآور شده است که در واشنگتن معتقدند که این اقدام بر اساس ابتکارعملهای مربوط به «مقابله با اعمال فشارهای روسیه» صورت می گیرد.

به گفته این دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشده، قرار است که این پیشنهاد برای بررسی به رئیس جمهور "دونالد ترامپ" ارائه شود. البته برای اجرایی شدن این طرح، لازم است تا کنگره آمریکا نیز این اقدام را مورد تایید قرار دهد.   

در آمریکا انتظار دارند که اختصاص بودجه 47 میلیون دلاری برای خرید تسلیحات نظامی، به مقامات کی‌یف این امکان را خواهد داد تا فناوریهای نظامی مدرن از آمریکا خریداری کند. رسانه‌های گروهی آمریکایی بعید ندانسته اند که صحبت بر سر سامانه‌های موشکی ضدتانک «Javelin» است.

انتهای پیام/

نظر شما