شناسهٔ خبر: 22578788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گفت و گوی تلفنی تیلرسون با نخست وزیر اقلیم کردستان

طی این گفت‌وگوی تلفنی، تیلرسون نسبت به آرام شدن تنش‌ها در خطوط تماس میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای فدرال عراق ابراز خرسندی کرد.

صاحب‌خبر -

 

وزیر امور خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق موضع این اقلیم را به دلیل احترام به تفسیر دادگاه فدرال از قانون اساسی را ستود.

به گزارش جماران، به نقل از الیوم السابع، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با نیچروان بارزانی، نخست وزیر رئیس اقلیم کردستان عراق احترام این اقلیم به تفسیر دادگاه فدرال از قانون اساسی را ستود.

طی این گفت‌وگوی تلفنی، تیلرسون نسبت به آرام شدن تنش‌ها در خطوط تماس میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای فدرال عراق ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین خواستار خویشتن‌داری از سوی دو طرف برای برقراری ثبات در عراق شد.

تیلرسون همچنین بر تماس بی‌وقفه واشنگتن با بغداد و تشویق دولت عراق برای آغاز گفت‌وگویی جدی با اقلیم جهت دستیبابی به نتایج رضایت‌مند برای تمامی طرف‌ها تاکید کرد.

در همین راستا، نیچروان بارزانی نیز از آمادگی اقلیم کردستان عراق جهت انجام گفت‌وگوی جدی با دولت فدرال عراق به منظور دستیابی به راه‌حل‌هایی برای تمامی مشکلات بر اساس قانون اساسی عراق خبر داد.

بارزانی طی این تماس تلفنی نسبت به این امر ابراز امیدواری کرد که آمریکا و کشورهای ائتلاف در آغاز رایزنی میان بغداد و اربیل به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام

نظر شما