شناسهٔ خبر: 22578487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجربه انتخابات گذشته نباید بار دیگر تکرار شود

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائیه افغانستان گفت: تجربه «حساس و خطرناک» انتخابات گذشته نباید بار دیگر بر افغان‌ها تحمیل شود.

صاحب‌خبر -

تجربه انتخابات گذشته نباید بار دیگر تکرار شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائیه افغانستان گفت: تجربه «حساس و خطرناک» انتخابات گذشته نباید بار دیگر بر افغان‌ها تحمیل شود.

رئیس اجرائی که در نشست امنیتی «هالیفکس» در کانادا شرکت کرده است افزود: مردم افغانستان سزاوار انتخابات بهتری هستند و نباید خطر تجربه مشابه انتخابات قبلی را قبول کنیم.

عبدالله تصریح کرده که وضعیت حساس انتخابات گذشته، با توافق میان دو کاندیدای پیشتاز و رقیب کنترل شد اما در انتخابات پیش رو نباید این ریسک را بپذیریم.

رییس اجرائی گفته است که حکومت وحدت ملی تلاش می‌کند انتخابات به موقع و با اصلاحات کافی برگزار شود. وی از جامعه جهانی نیز خواسته که کمک کند تا کمیسیون انتخابات بتواند این روند را به خوبی مدیریت کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌ِشود که هفته گذشته رئیس کمیسیون مستقل انتخابات با پیشنهاد اعضای این کمیسیون از سوی رئیس جمهور برکنار شد.

با این حال قرار است انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی در ۱۶ سرطان/ تیر سال آینده برگزار شود و پس از آن در سال ۲۰۱۹ نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما