شناسهٔ خبر: 22578361 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت مجاهدین در غربت در روستای عبدیای دامغان + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

ویژه برنامه " مجاهدین در غربت " با حضور 100 اندیشمند از ایران و دیگر کشورهای اسلامی و با محوریت شهدا و مبارزان شاخص جبهه مقاومت در روستای عبدیاء شهرستان دامغان برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این برنامه همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)  و با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  و با محوریت شهدا و مبارزان شاخص جبهه مقاومت ؛ شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه ، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ، شهید عماد مغنیه از رهبران حزب الله لبنان و شهید محسن حججی، شهید شاخص مدافع حرم ایران اجرا شد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تشریح ویژگی های بارز قیام امام حسین (ع) و تاثیرگذاری این قیام در جنبش های بزرگ اسلامی این عصر گفت : مهمترین راهبرد دفاع از دین مبین اسلام در بین مجاهدان صدیق کشورهای اسلامی، پیروی از راه و آرمان والای سید الشهداست.
امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با اشاره به تحولات منطقه و برنامه ریزی بلند مدت استکبار جهانی برای تجزیه کشورهای اسلامی به منظور تضعیف همبستگی جهان اسلام گفت : استعماگران دنیا از تبدیل ایران به قطب قدرت جهان اسلام هراس دارند و همواره با ایجاد تهدید و جنگ های نیابتی و مداخله مستقیم نظامی در کشورهای مختلف قصد بر هم ریختن این راهبرد را دارند.
وی پایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب بر اساس آموخته های عاشورا حسینی را رمز موفقیت و پایداری ایران در طول 4 دهه اخیر برشمرد و گفت : هم اکنون این تجربه توام با اعتقاد و عشق به شهادت در راه دین بعد بین المللی پیدا کرده است و بصورت گسترده ای در دل و جان جوانان مومن و مسلمان سراسر دنیا رسوخ می کند.
معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت نیز در این ویژه برنامه ، فرهنگ و معارف اهل بیت را ساختار بسیار کارآمد در تربیت نسل های مختلف دانست و گفت : هر نسلی در دوره های زمانی متفاوت با برگرفته های مختص دوران خود از واقعه عاشورا و قیام کربلا راه رستگاری در مسیر دین خدا را بخوبی یافته اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد سالار به انبوه کتاب های تالیف شده علما و متفکران غیر مسلمان درباره امامان شیعه و سیره زندگی آنان اشاره و تاکید کرد : این زمینه فرهنگی نشانگر پویایی تفکر شیعه برای سعادتمندی انسانها در طول تاریخ است.
وی احیاء فرهنگ اهل بیت از زبان هنر را خواستار شد و خاطرنشان کرد : یکی از گزینه های شاخص زندگی امام رضا (ع) برای گسترش معارف شیعه، توجه به مناظره های علمی و دینی آنحضرت است که جا دارد با زبان فیلم، داستان، شعر برای نسل امروز بازگویی شود.
اهتزار پرچم متبرک به بارگاه امام رضا (ع) با حضور خدام رضوی ، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان دامغان و متفکران منتخب خارجی حاضر در مراسم،تشریح وضعیت مسلمانان میانمار با سخنان شیح سید محمد یوسف مهدی، بازگویی خاطرات پدر و مادر شهید محسن حججی از زندگی این شهید والا مقام ، اجرای گروه کشوری هم خوانی محمد رسول الله، قرائت آیات کلام الله مجید از لسان محمد دوسا قاری بین المللی از کشور نیجریه و مرثیه سرایی و مداحی محمد کریمی و حاج حسین هوشیار  به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما