شناسهٔ خبر: 22577869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تل‌آویو به کشورهای عربی: برای مقابله با ایران با اسرائیل صلح کنید

R36444/P36447/S8,90,95/CT10

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی در فضای مجازی از کشورهای عربی خواست با این رژیم صلح کرده و علیه ایران متحد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی در شبکه اجتماعی توئیتر از کشورهای عربی خواست به منظور مقابله با ایران با این رژیم صلح کنند. 

وی همچنین از کشورهای اصطلاحاً «میانه‌رو» جهان عرب خواست با پیروی از راه «انور سادات»، رئیس‌‌جمهور اسبق مصر، به فلسطین اشغالی سفر کنند. 

لیبرمن در توئیتر نوشت: «انور سادات، رهبری شجاع بود که خلاف جهت آب شنا کرد و مسیر را برای درک اهمیت روابط راهبردی با اسرائیل هموار کرد.»

او در ادامه تصریح کرد: «چهل سال بعد از سفر تاریخی او به اسرائیل، من سران کشورهای منطقه را به پیروی از راه رئیس‌جمهور سادات دعوت می‌کنم. به قدس بیایید و فصلی نو باز کنید، نه فقط از حیث روابط اسرائیل با جهان عربی، بلکه برای کل منطقه.»

لیبرمن اضافه کرد: «خاورمیانه امروز بیش از هر چیز به ائتلافی متشکل از کشورهای میانه‌رو علیه ایران نیاز دارد. ائتلاف علیه داعش کارش را به پایان رسانده است. بعد از داعش نوبت ایران است.»

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشته مخاطب اصلی پیام‌های لیبرمن، عربستان سعودی است. 

پیش از این، «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین مصاحبه خود با روزنامه عربی-سعودی «ایلاف» آمادگی تل‌آویو را برای همکاری اطلاعاتی با ریاض اعلام کرده بود. 

روابط مخفیانه عربستان و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این روابط با گذشت زمان، شکل آشکارتری به خود گرفته‌اند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما