شناسهٔ خبر: 22577427 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سوگواری شهادت امام رضا (ع) در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان

به گزارش ایرنا، این آیین ها در شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در برخی امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، این آیین ها در شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در برخی امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و امروز نیز در سالروز شهادت آن امام با حضور مردم مومن و شیفتگان اهل بیت در این امام زادگان در حال برگزاری است.
بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در مرکز شهر رشت، آقا سیدجلال الدین اشرف(ع) برادر امام رضا علیه اسلام در آستانه اشرفیه، دانای علی در چمارسرای رشت، بقعه امام زادگان ابراهیم و اسحاق در شفت و امام زاده هاشم از امام زادگان شاخصی هستند که مراسم های ویژه سوگواری شهادت امام رضا برگزار می شود.
در آیین های سوگواری شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه های سخنرانی ، مدیحه سرایی و برپایی ایستگاه صلواتی با همکاری هیات امنای امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برنامه ریزی شده است.
همچنین مردم مومن و عزادار در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان در مناطق مختلف استان گیلان با حضور در مساجد و حسینیه ها با برپایی دستجات سنیه زنی در سالروز شهادت آن امام به سوگ نشستند.
امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز 29 صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید. نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای رضایت و خشنودی است.
امروز سالروز شهادت امام رضا (ع) است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام

نظر شما