شناسهٔ خبر: 22577300 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسفندیاری درگفتگو با مهر:

شرایط جدید لیگ برتر برای ووشو مفید است/جزو مدعیان هستیم

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: تغییر شیوه برگزاری لیگ به صورت دوره ای شرایط رقابتها را تغییر داده و این موضوع به سود ووشو ایران است.

صاحب‌خبر -

علی اسفندیاری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: به دلیل انصراف یک تیم از حضور در فصل جدید رقابتهای لیگ برتر ووشو، این رقابتها به صورت دوره ای برگزار خواهد شد و همین باعث شده تیم ها با شرایط جدید مواجه شوند.

وی افزود: اغلب تیم ها برای مسابقات گروهی بسته شده بودند و برگزاری لیگ به این شکل شب قبل از آغاز رقابتها اعلام شد. همین موضوع مشکلاتی را در طول برگزاری برای تیم ها ایجاد می کند چرا که تعداد بازیها افزایش یافته و به دلیل آسیب های احتمالی چالشی جدید پیش روی مربیان قرار می گیرد.

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد ادامه داد: البته این شیوه برگزاری در کل فواید زیادی هم برای تیم ها و هم برای ووشو کشور دارد. اینکه تیم ها بازیهای بیشتری انجام می دهند و ووشوکاران در چرخه تمرین و مسابقات لیگ همیشه آماده هستند و مهمتر اینکه چهره های جدیدی به تیم ملی معرفی خواهند شد. 

اسفندیاری با اشاره به حضور ملی پوشان در لیگ اظهار داشت: حضور اعضای تیم ملی در رقابتهای لیگ بر غنای فنی و جذابیت های آن می افزاید و این امکان را به جوانان می دهد که مقابل اعضای اصلی تیم ملی که مدالهای جهانی و آسیایی در کارنامه دارند، عرض اندام کنند. در فصل جاری هم چند تیم، نفرات ملی پوش در اختیار دارند و بواسطه همین موضوع رقابتها از سطح فنی قابل قبولی برخوردار است.

وی در خصوص حضور سه تیم مدعی برای کسب عناوین اول تا سوم هم گفت: در فصل جدید تیم های خوبی حضور دارند ولی رقابتهای هفته اول نشان داد که تیم های مقاومت، پارس و دانشگاه آزاد می توانند برای کسب عناوین اول تا سوم مبارزه کنند. ولی در این بین نباید از تیم پاس غافل شد. پاسی ها نیروهای خوبی در اختیار دارند که رفته رفته به جمع مدعیان اضافه خواهند شد.

سرمربی دانشگاه آزاد در مورد بازیهای این تیم در هفته اول گفت: ما دو بازی نخست خود را با بهترین نتیجه پشت سرگذاشتیم و شش امتیاز با ارزش کسب کردیم. مهمترین نتیجه نیز پیروزی برابر پاس بود که می تواند در روزهای آینده برای ما خیلی مهم باشد.

وی در پایان با تبریک انتصاب سجادی به عنوان مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد، از حمایت وی برای توسعه ووشو تشکر و قدردانی کرد. 

برچسب‌ها:

نظر شما