شناسهٔ خبر: 22577281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اصلانی خبر داد:

افتتاح 250 مهد قرآن در مساجد کشور همزمان با هفته بسیج

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور از افتتاح 250 مهد قرآن در مساجد سراسر کشور همزمان با هفته بسیج خبر داد.

صاحب‌خبر -
مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین اقدامات این نهاد در هفته بسیج که از 29 آبان ماه، با شعار «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» آغاز می شود و تا پنجم آذرماه سال جاری، ادامه دارد پرداخت.

وی از افتتاح 250 مهد قرآن در مساجد همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: از ۲۹ آبان‌ماه، همزمان با آغاز هفته بسیج 250 مهد قرآنی جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود و تعداد مهدهای قرآنی موجود به بیش از سه هزار و 100 عدد می رسد. دوره آموزش تربیت مربی نونهالان نیز برای مربیان این مهدها طی شهریور ماه سال جاری، برگزار ‌‌شد.

اصلانی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده را رونمایی از پنج جلد کتاب و دو نماهنگ دانست و اظهار کرد: دو کتاب به زبان عربی و انگلیسی در مورد جایگاه زن در انقلاب اسلامی ایران و یک جلد در مورد تبیین «الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی» و دو جلد کتاب نیز با محوریت سبک زندگی ایرانی - اسلامی رونمایی می شود.

وی از اعزام هزار گروه جهادی برای ارائه خدمات مشاوره به مناطق محروم کشور خبر داد و عنوان کرد: این جهادگران بسیجی همزمان با هفته بسیج به ارائه خدمات مشاوره خانواده، آموزشی، تحصیلی، ازدواج و ... به علاقه مندان در اقصی نقاط کشور می پردازند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور راه اندازی نمایشگاه های توانمندی های بسیج در 17 هزار پایگاه مقاومت را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده دانست و گفت: بسیج به عنوان یک نهاد اثرگذار از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون منشأ خیر و برکت بوده است و ما تلاش کردیم در این نمایشگاه‌ها به تبیین گوشه‌هایی از آن بپردازیم.

اصلانی برگزاری همایش های متعدد در سراسر کشور با محوریت معرفی بسیج و عملکرد این نهاد مردمی، دیدار با علما، خانواده شهدا و مدافعان حرم را از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان در طول این هفته برشمرد.

نظر شما