شناسهٔ خبر: 22577274 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ستاد برگزاری بزرگداشت مرحوم «خلیل عمرانی» تشکیل شد

نشست ستاد برگزاری بزرگداشت خلیل عمرانی در آستانه پنجمین سالگرد درگذشت وی، با حضور مجتبی رحماندوست، اسماعیل امینی، فاطمه طارمی، حمید قاسمی، عباس کلهر، کراماتی و محسن عمرانی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در پی برگزاری سه دوره بزرگداشت برای مرحوم خلیل عمرانی در سالگرد درگذشت این استاد فقید با حضور شاعران در زادگاه ایشان واقع در شهرستان دیر استان بوشهر، امسال نیز ستاد بزرگداشت این شاعر با هدف ارج گذاری به خدمات ایشان در حوزه شعر معاصر از جمله پرورش شاعران جوان در سطح کشور و ترویج هنر متعهد و اندیشمند، تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، در نخستین نشست ستاد برگزاری بزرگداشت خلیل عمرانی، ضمن برنامه ریزی و تعیین جدول زمانبندی، تاریخ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم آذر ماه سال جاری برای برگزاری مراسم تعیین شد.

تشکیل ستاد مردمی در استان بوشهر با همکاری شاعران منطقه، بررسی امکانات فرهنگی استان برای برگزاری مراسم با حضور مقامات فرهنگی و سیاسی استان، برگزاری مراسم شعرخوانی در مزار مرحوم عمرانی و برنامه ریزی برای حضور شاگردان این استاد از سراسر کشور در مراسم بزرگداشت، پیگیری مصوبات معوقه در سطح استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اسماعیل امینی شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مجتبی رحماندوست نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع خیرین کشور، سکینه الماسی نماینده فعلی مردم جم، کنگان، دیر و منطقه ویژه در مجلس شورای اسلامی، فاطمه طارمی شاعر و رییس خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی هوشمند شاعر و مدیر مسوول خبرنامه پیام عسلویه، عباس کلهر رییس سابق اداره نشریات دانشجویی و رسانه‌ها در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول گروه ادب و رسانه آموزشکده مجازی دانشگاهیان، حمید قاسمی، غلامرضا سلیمانی، سید مرتضی کراماتی، محسن عمرانی، از اعضای اصلی شورای ستاد برگزاری هستند.

از میهمانان سالهای گذشته در این شورا می‌توان به افشین علا، حسین اسرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، عباس براتی پور اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما