شناسهٔ خبر: 22577257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

امروز بیش از هر زمانی توجه به اهل بیت(ع) در جوامع وجود دارد/ ملت ها در حق گرایی و ولایت پذیری از مردم ایران پیروی می کنند

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان به تبعیت از ملت ایران، راه توجه به خدا، ولایت پذیری و عدالت خواهی را پیدا کرده‌اند، گفت: شریعت اسلام علاوه بر اجرای احکام، هدفی مد نظر دارد که آن تشکیل حکومت و جامعه‌ای اخلاقی و خدا محور و برپایه توحید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم خطبه خوانی شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)‌ در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی، با تأکید بر این‌که شریعت علاوه بر احکام فردی و اجتماعی، آیت و اهدافی پیش روی خود دارد،‌ اظهار کرد: هدف شریعت و رسالت انبیاء الهی به ویژه رسول الله(ص)،‌ تشکیل جامعه‌ای متکامل، تزکیه یافته و رو به رشد و تعالی و بر اساس توحید است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: شهر و جامعه‌ای که بناست تحت هدایت رسول خدا(ص) قرار گیرد و اولیاء الله در آن حضور داشته باشند باید همه روابطش بر اساس اخلاق، خداخواهی، معنویت،‌ عقلانیت و عدالت باشد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) طبق این اصول مدینة النبی(ص) را تأسیس و در آن علاوه بر مدیریت در حوزه مسائل احکام، در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی نقش برجسته‌ای ایفا کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تلاش کردند تا مدیریت مرامی را از مدیریت سیاسی جدا کنند تا اهل بیت(ع) و اولیاء دین تنها به مسائل احکام و باید و نباید‌های شریعت در حوزه فردی بپردازند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) با تشکیل حکومت در مدینه تأکید کردند برای نجات از جاهلیت باید در همه عرصه‌ها از رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان پیروی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیامبر(ص) در این مدینه مسیر صحیح را مشخص کرده و هشدار دادند تا امت در نبود ایشان در طریق ارتجاعی و بازگشت به گذشته که ‌مسیر رو به عقبی است که در جامعه نبوی با گوش فرا دادن به سخنان کفار و پاسخ مثبت به آن‌ها ایجاد می‌شود، حرکت نکند، گفت: با این وجود امت اسلامی به این هشدار‌ها و سخن خدا و رسولش توجهی نکرده و با اطاعت از بدخواهان،‌ جامعه اسلامی را دچار تشدد، تفرقه و  اسیر مشکلات و گرفتاری‌ها کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که جریان ولایت پذیری و اطاعت از خدا و ولی‌ او همواره مورد تأکید اولیاء الله بوده، ابراز کرد: علت تسلط امویان و عباسیان بر مسلمانان، فراموش کردن جایگاه ولایت و ولایت پذیری بود؛‌ در طول تاریخ اسلام هرجا ولایت پذیری وجود داشته، امت با موفقیت و پیروزی مواجه و هرجا رضایت دیگران در اولویت قرار گرفته مسلمانان با چالش و مشکل مواجه شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این‌که امروز بیش از هر زمانی رشد معنویت و توجه به اهل بیت(ع) در جوامع وجود دارد، گفت: ملت ایران به برکت عاشورا، خون شهدا و بصیرت افزایی‌های امام راحل(ره) راه اطاعت از فرامین اهل بیت(ع) که سعادت امت در آن است را فرا گرفته و ملت‌های مسلمان نیز به تبعیت از این ملت، راه توجه به خدا، ولایت پذیری، حق گرایی و عدالت خواهی را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 28/313

نظر شما