شناسهٔ خبر: 22577240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهد الرضا، غرق ماتم و عزا

در سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان ولایت، امامت و مظهر کرامت، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مشهد سیاهپوش و سراسر ماتم و عزاست.

صاحب‌خبر -

مشهد الرضا در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) غرق ماتم و عزابه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، امروز اندوه و غم سراسر جهان تشیع به‌ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی و حرم مطهر رضوی را فرا گرفته است.

حریم ملکوتی امام رضا(ع) امروز ماوای زائران بسیاری نه فقط از سراسر ایران اسلامی بلکه از دیگر بلاد شده است که در این صحن و سرا گرد آمده اند تا در شهادت مظلومانه امام کرامت و رضایت عزاداری و ارادت خود را به ساحت ملکوتی این امام همام ابراز کنند. همه صحنها و رواقها مملو از جمعیت زائران عزادار است.

هیاتهای عزادار نیز از نخستین دقایق بامداد امروز عزاداری خود را در خیابانهای منتهی به حرم آغاز کرده اند و با ورود به حرم رضوی در صفوف متحد با زبان و لهجه‎های مختلف در مصیبت عزای مولای خود می گریند، بر سرو سینه می زنند و روضه عاشقی می خوانند. نوای محزون و دل‌نشین مداحان و ذاکران در صحن و سرای رضوی طنین افکنده است.

امروز نه‌ فقط جمعیت میلیونی حاضر در صحن‌ها و بست‌های حرم مطهر رضوی در عزای امام خود در جوش و خروشند بلکه دل میلیونها عاشق و دلداده از طریق رسانه روانه زیارت امام هشتم شده است.

خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی مملو از جمعیت زائران و مجاورانی است که  با اهتزاز پرچم‎های عزاداری،  شال عزا بسته اند و "رضا رضا" گویان به طرف بارگاه قدسی رضوی در حرکتند، صدای بر هم کوبیدن طبل  در خیابانهای شهر طنین انداز شده است.

ایستگاههای پذیرایی از زائران نیز در جای جای شهر به ویژه خیابان های منتهی به حرم برپاست و از زائران با چای، شربت و یا خوراکی های گرم پذیرایی می کنند.

امروز در حرم رضوی ویژه برنامه های عزاداری برپا می شود. این برنامه ها از قبل از نماز ظهر و عصر با مراسم سخنرانی آغاز می شود و تا بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی و مداحی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه می یابد.

نماز ظهر و عصر نیز امروز به امامت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه می شود.

نظر شما