شناسهٔ خبر: 22577198 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در حاشیه یادواره شهید زین الدین و ۶ هزار شهید قم؛

نخستین جلد کتاب مجموعه نبردهای انقلابی «چزابه تا زید» رونمایی شد

نخستین جلد کتاب مجموعه نبردهای انقلابی با عنوان «چزابه تا زید» در مراسم یادواره سردار شهید زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم با حضور مدیر حوزه های علمیه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه مراسم یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید دفاع مقدس استان قم از اولین جلد کتاب مجموعه نبردهای انقلابی با عنوان «چزابه تا زید» رونمایی شد.

این کتاب با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم رونمایی شد.

این کتاب که نوشته محمدرضا اشعری و مهدی کربلایی است، به تشریح عملیات های لشگر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) قم  در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

همچنین در بخش دیگر این کتاب به چگونگی شکل گیری لشگر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) قم در سال های۱۳۶۰ و ۱۳۶۱ اشاره شده است.

سردار احمدی در این مراسم با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه هر چه در این مملکت داریم به برکت فداکاری شهدای گرانقدر اسلام است و ملت ما تا ابد مدیون و مرهون شهیدان است، از برگزار کنندگان مراسمات یادواره شهدا قدردانی کرد.

سردار نقدی نیز در بخش دیگر این یادواره با تأکید بر اینکه شهدا بالاترین منطق را دارند و شهادت را سعادت می دانند، گفت: ملتی که این منطق را داشته باشد، همیشه پیروز است.

وی به ویژگی های اخلاقی سردار شهید زین الدین اشاره و تصریح کرد: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود به ادامه دادن راه امام حسین(ع) تأکید دارد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حاضران در این یادواره، نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی اقامه کردند./840/پ۲۰۳/ی

نظر شما