شناسهٔ خبر: 22577182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خودروهای بدون راننده به خیابان های لندن می آیند

لندن روز چهارشنبه طرحی را با هدف به کارگیری نخستین خودروهای بدون راننده در جاده های انگلیس تا سال 2021، اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ­به نقل خبرگزاری فرانسه از لندن، فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس قرار است همچنین در جریان ارائه پیش نویس بودجه خود، تغییرات در تنظیماتی را که صنعت خودروهای بدون راننده را امکان پذیر می کند، اعلام کند. بر اساس بخش هایی از پیش نویس بودجه وزیر دارایی انگلیس که دفتر مطبوعاتی وی منتشر کرده است، وی قرار است طرحی برای تخصیص 28 میلیارد پوند تا سال 2035 به منظور به کار گرفتن این خودروها ارائه کند.
دولت انگلیس برای استقرار فناوری 5جی (5G) که برای توسعه خودروهای بدون راننده ضروری تلقی می شود، 160 میلیون پوند و بودجه ای 75 میلیون پوندی نیز برای سرمایه گذاری به منظور توسعه هوش مصنوعی پیش بینی می کند.
وزیر دارایی انگلیس همچنین قرار است ایجاد صندوقی 400 میلیون پوندی را برای شرکت هایی که می خواهند ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی در کشور تاسیس کنند، اعلام کند.
کمک هایی نیز برای شرکت های خصوصی که تمایل دارند به یک خودرو الکتریکی دست یابند، پیش بینی شده است.
اگرچه بودجه به طور قطع به طرف فناوری های نو گرایش یافته است، وزیر دارایی محافظه کار انگلیس بعد از اختلافاتی که در داخل دولت انگلیس در ارتباط با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برگزیت، به وجود آمده است، تحت فشار قرار دارد و درباره مولفه های اجتماعی از بودجه وی انتظارات زیادی وجود دارد به ویژه که در ارتباط با کمک به اسکان در خصوص فاجعه آتش سوزی برج گرنفل که طی آن 71 نفر جان باختند، با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

نظر شما