شناسهٔ خبر: 22577170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از ۳۴ سال؛

جری آدامز از رهبری حزب حاکم ایرلند کناره‌گیری می‌کند

جری آدامز اعلام کرده که سال آتی میلادی به عنوان رهبر شین فین ایرلند از این سمت کناره گیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نقل از خبرگزاری فرانسه، جری آدامز ۶۹ ساله موفق شد برای یک دوره دیگر به عنوان رهبر حزب شین فین ایرلند در کنگره سالانه حزب در دوبلین انتخاب شود اما گفته که برای سال آتی میلادی دیگر به عنوان رهبر حزب فعالیت نمی‌کند چون از 1983 در این سمت بوده است.

وی در کنفرانسی ویژه در دوبلین و در یک سخنرانی احساسی گفت: رهبری به معنای آن است که زمانی که تغییرات ایجاد می‌شود خودمان را کنار بکشیم و این تغییرات الان اتفاق افتاده است. من برای انتخابات پارلمانی ایرلند نیز کاندید نمی‌شوم.

آدامز به پیام اجتماعی حزب نیز تاکید کرد و در مورد تاثیرات بریگزیت نیز هشدار داد و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ حزب روند صلحی است که باعث پایان بخشیدن به درگیری‌های داخلی در ایرلند شمالی شد که بیش از 3500 کشته داشت.

در مورد بریگزیت نیز وی به "لئو وارادکار"، نخست وزیر ایرلند تاکید کرد تا اگر تضمینی در مورد باز ماندن مرز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی اتخاذ نشد، توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا را وتو کند.

وی ادامه داد: دولت ایرلند اخیراً در مورد واقعیت بریگزیت هوشیار شده است، ما باید این مساله را وتو کنیم. اگر مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی باز نماند، نخست وزیر باید از این حق وتو استفاده کند.

آدامز همچنین بر خواسته خودش برای رفراندوم در مورد اتحاد مجدد ایرلند که قرار است در پنج سال آتی برگزار شود، تاکید کرد و گفت: جمهوری‌خواهی هرگز قدرتمند نبوده است. حالا زمان ماست. این مساله دست یافتنی است.

انتهای پیام

نظر شما