شناسهٔ خبر: 22577152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شناسایی بازارهای صادراتی برای کاهش آمار بیکاری درسمنان ضروری است

صاحب‌خبر -

علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : سمنان در زمینه محصولات کشاورزی، معدنی و صنعت دارای ظرفیت های فراوانی است که این مزیت ها را سایر استان های کشور ندارند.
وی اظهارداشت: به عنوان مثال در بخش کشاورزی ظرفیت صادرات سیب و انگور استان به کشور های اروپایی وجود دارد و در زمینه تولید پسته و فرش های دستبافت هم تولیدهای استان ظرفیت صادراتی دارند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های صادراتی استان را باید از حالت غیر فعال به حالت فعال درآورد و کنار هم قرار داده و برای افزایش تولید کمک کرد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: تولید باید صادرات محور باشد و گروه های تحقیق و توسعه بر روی افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول ها پژوهش کنند.
جمعه ای با بیان این که باید بازارها را شناخت، سلیقه مصرف کنندگان را رصد کرد و بین تولید کننده و مصرف کننده ارتباط برقرار ساخت، ادامه داد: صادرات یک دانش و تخصص است که به دلیل حرفه ای نبودن در آن نتوانسته ایم استفاده لازم را از بازارهای صادراتی ببریم.
رییس اتاق بازرگانی سمنان بیان داشت : صندوق توسعه ملی سالانه مبالغ خوبی را برای توسعه صادرات غیر نفتی در اختیار بانک ها قرار می دهد که می توان برای این منظور استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما