شناسهٔ خبر: 22577094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با اقامه نماز به امامت آیت الله نوری همدانی؛

یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم برگزار شد

مراسم یادوراه سردار سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم با اقامه نماز به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادوراه سردار سرلشگر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم شب گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشا آغاز شد، حاضران نماز را به امامت حضرت آیت الله حسین نوری همدانی اقامه کردند.

علما، فضلا و مدیر حوزه های علمیه، سردار نقدی، حجت الاسلام ذوالنور و امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان استانی، فرمانده سپاه قم، بسیجیان، خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و عموم مردم انقلابی استان قم در این مراسم حضور داشتند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم در بخشی از این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان مراسمات یادواره شهدا، اظهار داشت: از مردم شریف قم و دستگاه های مربوطه که دست به دست هم می دهند تا ذکر و یاد شهیدان در شهر کریمه اهل بیت(س) پراکنده شود، سپاسگزاری می کنیم.

در بخش دیگر این مراسم، سردار نقدی با بیان اینکه سردار شهید زین الدین در وصیت نامه خود به ادامه دادن راه امام حسین(ع) تأکید دارد، گفت: فرهنگ و تفکر جهادی امروز تا دریای سرخ رفته و در مدیترانه گسترده شده است و استکبار در مقابل این تفکر هیچ راهی ندارد.

رونمایی از اولین جلد کتاب مجموعه نبردهای انقلابی با عنوان «چذابه تا زید» با حضور آیت الله اعرافی، سردار نقدی و سردار احمدی از دیگر برنامه های این همایش بود.

در ادامه گروه سرود و همخوانی عترت با موضوع شهادت امام رضا(ع) به اجرای برنامه پرداخت.

در پایان این مراسم، حاج حسن شالبافان به مرثیه خوانی و مداحی به مناسبت شهادت رسول خدا(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) پرداخت./840/پ۲۰۲/ی

 

 

نظر شما