شناسهٔ خبر: 22576886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سپیدان:

یکی از مزیت های سپیدان درصد بالای جمعیت روستایی است

صاحب‌خبر -

به گزارش شیرازه ، جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گزاری شهرستان سپیدان به ریاست شبیر زارع خفری فرماندار سپیدان و باحضور دکتر کاتب رئیس فراکسیون اشتغال وعضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سیدعلاالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، شیخی بخشدار بخش همایجان وسایر اعضاکارگروه اشتغال در دفتر فرمانداربرگزار شد.

کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشورما در هیچ دوره ای ازبرنامه توسعه کمتر از ۱۲درصد نبوده، اظهارداشت: ما در بحث اشتغال در کشور با چالش جدی روبه رو هستیم و یکی از بزرگترین عامل این چالش کاهش جمعیت روستایی بعد از انقلاب تاکنون می باشد.در واقع مرکز تولید واشتغال که روستاها هستند تخلیه شده و حاشیه نشینی وشهرنشینی افزایش یافته است.

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجلس در راستای اشتغالزایی در روستاها دو طرح بزرگ در دستور کار دارد که یکی از این طرح ها نهایی شده است که براساس آن مبلغ یک ونیم میلیارد تومان از منابع صندوق ملی توسعه برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

کاتب با اشاره به پتانسیل شهرستان سپیدان در حوزه گردشگری وصنعت، تصریح کرد: هفتاد درصد جمعیت روستایی این شهرستان بزرگترین مزیت آن محسوب میشود که میتواند به خوبی در راستای اشتغالزایی از این تسهیلات استفاده نماید و مزیت دوم شهرستان سپیدان این است که در چهار حوزه ،گردشگری، سرمایه درگردش واحدهای تولیدی نواحی صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی که این تسهیلات به آن اختصاص می یابد، دارای پتانسیل بالا می باشد و می تواند در چهار بخش مذکور در راستای اشتغال تسهیلات دریافت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تسهیلات به کارگروه اشتغال شهرستان ها داده خواهد شد، اذعان داشت:بانک های کشاورزی ، صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون وپست بانک ،چهار بانک عاملی هستند که جهت پرداخت این تسهیلات مشخص گردیده اند.

کاتب درخصوص دوره بازپرداخت این تسهیلات افزود:دوره اجرا، تنفس و بازپرداخت تسهیلات مجموعاً حداکثر ۷ سال است و وثقیه روستایی پذیرفته خواهد شد.

در ادامه فرماندار سپیدان با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان در حوزه گردشگری اظهار داشت: متأسفانه شهرستان سپیدان علی‌رغم داشتن آب هوای مناسب و جاذبه‌های خوب هدف گردشگری و نزدیک بودن به کلان‌شهر شیراز بسیار نا برخوردار است و زمانی که به شهرستان ورود می‌کنیم با دیدن مکان‌های خوب و دیدنی میزان نا برخورداری و محرومیت کاملاً آشکار است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سپیدان در ادامه افزود: برمبنای عقل و همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال را سال اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال نامگذاری نموده اند و همچنین تاکید ایشان برخودکفایی وعدم وابستگی به بیگانه که یک واقیعیت قابل انکار می باشد، شهرستان سپیدان در صورت پرداخت تسهیلات میتواند گامی بزرگ در راستای اشتغال زایی را رقم بزند.

وی با اشاره به طرح اعطای تسهیلات به اشتغالزایی در مناطق روستایی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان سپیدان جمعیت روستایی می باشد ، در راستای مبلغی که دولت جمهوری اسلامی جهت سرمایه گذاری در روستاها تخصیص داده است و مقام معظم رهبری نیز عنایت برتایید آن فرموده اند و مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب نموده اند، انتظار میرود ضمن تسریع ونظارت بر روند پرداخت این تسهیلات،بانک های عامل، بانک هایی انتخاب شوند که در پرداخت تسهیلات قوانین سخت را اعمال نکنند و اگر این امکانوجود داشته باشد که نظارت این مبالغ به امور روستایی و شوراهای استان ها واگذار شود به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

سپس نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:تکلیف شرعی ، قانونی  و عرفی همه افراد جامعه می باشد که در بحث اشتغال که در حال حاضر بزرگترین دغدغه مردم، رهبری و دولتمردان می باشد، هرکس در حیطه وظیفه ومسئولیت خود در رفع موانع این موضوع تلاش کند.

سید علاالدین خادم همچنین افزود:شهرستان سپیدان در بحث اشتغال به ویژه در حوزه گردشگری ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که فقط باید مدیریت و هدایت شود

منبع:  مارگون

نظر شما