شناسهٔ خبر: 22576754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم تهران: اعضای واقعی فراکسیون امید 110 نفر هستند نه 170 نفر/ نام اعضای لیست امید تا پایان سال منتشر خواهد شد!

نماینده مردم تهران گفت: افرادی که تحت عنوان لیست امید آمدند و در بسیاری از رای گیری ها و تصمیمات همراهی می‌کنند، 110 نفر هستند.

صاحب‌خبر -
«محسن علیجانی»، نماینده مردم تهران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون عملکرد فراکسیون امید گفت: قطعا فراکسیون امید باید نقد شود و نکات مثبت و منفی آن بیان شود. به نظر من فراکسیون امید عملکرد قابل دفاعی دارد زیرا توانسته مطالبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم را پیگیری کند.

به گزارش نامه نیوزاو ادامه داد: طی سال های گذشته جریان اصلاح طلبی و بزرگان شورای عالی سیاست گذاری توانستند جمعی را قانع کنند و فراکسیون امید تشکیل شد. خوشبختانه این فراکسیون توانست در داخل مجلس کرسی نواب رییس را در اختیار بگیرد، هر چند برای ریاست رای کافی نداشتیم. در شورای شهر هم زمینه های حضور حداکثری نامزدها توسط هیئت نظارت مجلس فراهم شد و خیلی از افرادی که در دوره های گذشته نتوانسته بودند، ورود پیدا کنند در حال فعالیت در این شورا هستند. فراکسیون آهسته و پیوسته توانست مطالبات اصلاح طلبی را پیگیری کند و دید اصولگرایانی که در مجلس هستند را نسبت به این جریان تغییر دهد.

او اضافه کرد: در گذشته برخی از اصولگرایان اعتقاد داشتند که اصلاح طلبی در چارچوب نظام نیست. فراکسیون امید با عملکرد آهسته و پیوسته توانست همگرایی در دستگاه های اجرایی ایجاد کرده و اعتماد نظام را جلب کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ما تلاش کردیم، مطالبات سیاسی، اجتماعی اقتصادی مردم را پیگیری کنیم. در بعد اجتماعی بدنبال آن هستیم بحث بازنشستگی و وضعیت بیکاران را پیگیری می کنیم. در بعد اقتصادی هم در برنامه ششم توسعه زمینه های سرمایه گذاری فراهم شد و به دولت کمک کردیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اعضای واقعی فراکسیون امید اظهار کرد: من اعتقاد ندارم لیست فراکسیون امید 170 نفره بوده است. اوایل تعداد 147 یا 148 نفر مطرح بود اما  باید دقت داشته باشیم که این لیست امید ترکیبی از اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان است و به نوعی ائتلاف کردیم.

او در پایان افزود: اگر اصولگرایان معتدل به فراکسیون امید نیامدند، نمی توانیم گله داشته باشیم زیرا مارک و برندشان اصولگرایی است یا بعضی ها مستقل بودند و در مرحله ای وارد لیست و سپس خارج شدند. افرادی که تحت عنوان لیست امید آمدند و در بسیاری از رای گیری ها و تصمیمات همراهی می‌کنند، 110 نفر هستند.

نظر شما