شناسهٔ خبر: 22576680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال/جدال سرخآبی ها با تیم های مشهدی

ادامه هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال درحالی فردا دوشنبه با 6 بازی باقی مانده برگزار می شود که تیم های استقلال و پرسپولیس تهران به ترتیب در ورزشگاه های ثامن الائمه و آزادی به مصاف سیاه جامگان و پدیده دو نماینده فوتبال خراسان می روند تا جایگاه خود در جدول رده بندی لیگ ارتقا دهند.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پیش از این چهارشنبه 24 آبان ماه در نخستین روز از هفته دوازدهم تیم های گسترش فولاد تبریز، صنعت نفت آبادان، پیکان و استقلال خوزستان دیدارهای خود را در برگزار کردند که نماینده فوتبال تبریز موفق به پیروزی برابر تیم خوزستانی شد و دیدار دو تیم پیکان و صنعت نفت آبادان به تساوی انجامید.

**سیاه جامگان - استقلال تهران
در ادامه دیدارهای این هفته تیم فوتبال استقلال تهران که مدتی است از هدایت «وینفرد شفر» آلمانی به عنوان سرمربی سود می برد، مهمان سیاه جامگان است تا پس از یک تساوی، یک شکست و یک پیروزی که این سرمربی تاکنون در لیگ برتر کسب کرده برای نخستین بار هدایت آبی پوشان را در یک دیدار رسمی خارج از خانه تجربه کند.
پس از آنکه لیگ برتر به دلیل مصاف ملی پوشان فوتبال ایران با تیم های ملی فوتبال پاناما و ونزوئلا 12 روز تعطیل شد، شفر اردوی آماده سازی تیم خود را به مدت یک هفته در جزیره کیش برگزار کرد و در یک دیدار دوستانه با تیم المپیک کیش نیز به تساوی یک بر یک رسید. با این حال استقلالی ها که هم اکنون با 12 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی ایستاده اند، مصمم هستند دست پر از مشهد بازگردند تا جایگاه خود را به صورت قابل توجهی در جدول رده بندی ارتقاء دهند.
این در حالی است که آبی پوشان با 6 گل زده در این دوره از رقابت های لیگ بدترین خط حمله را به خود اختصاص داده اند و محروم بودن «فرشید باقری» و« میلاد زکی‌پور» در دیدار پیش رو و نبود مهاجم شش دانگ در این تیم ممکن است آبی پوشان را همچنان با یک چالش جدی در امر گلزنی مواجه کند.
از طرفی تیم فوتبال سیاه جامگان که با هفت امتیاز و پنج شکست متوالی در دیدارهای اخیر خود در انتهای جدول رده بندی لیگ قرار دارد برای جدایی از قعرنشینی، «علیرضا مرزبان» را به عنوان جانشین «اکبرمیثاقیان» در کسوت سرمربی به خدمت گرفت. هر چند مرزبان نیز در دو دیدار گذشته که سکان هدایت این تیم مشهدی را بر عهده داشته است، مقابل صنعت نفت آبادان و استتقلال خوزستان تن به شکست داده، اما وی و شاگردانش امیدوارند با بهره بردن از امتیاز میزبانی مقابل استقلال به پیروزی برسند.

**پرسپولیس - پدیده
تیم فوتبال پرسپولیس دیگر تیم مدعی لیگ برتر نیز فردا در ورزشگاه آزادی میزبان دیگر تیم مشهدی، پدیده است تا به رغم یک بازی کمتر در رقابت های لیگ با شکست این تیم از کورس تیم های پیشتاز عقب نمانده و جایگاه خود را از رتبه سوم ارتقا دهد. البته حاشیه ها ایجاد شده برای این تیم درمورد کناره گیری «علی اکبر طاهری» سرپرست این باشگاه و نداشتن مجوز بازی «احمد نورالهی» برای سرخپوشان پایتخت به دلیل خدمت سربازی، ازجمله دلمشغولی های «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی پرسپولیس است تا شاید بر غلبه بر آنها و موفقیت در دیدار پیش رو و لغزش رقیبان، باردیگر تیمش را صدرنشین ببیند. همچینن درخشش خوب «علی علیپور» با 6 گل زده و «محسن مسلمان» با پنج پاس گل در تیم پرسپولیس تا حدی خیال برانکو را راحت کرده تا در غیاب «مهدی طارمی» که فعلا محروم است به همراه «گادوین منشاء» نیجریه ای و «بشار رسن» عراقی چرخ موفقیت پرسپولیس را بچرخاند.
در جبهه مقابل هم تیم پدیده قرار دارد که «رضا مهاجری» سرمربی این تیم هر چند این هفته از نشستن روی نیمکت در دیدار با پرسپولیس محروم است، اما با وجود همه مشکلات نتایج خوبی را در این دوره از رقابت های لیگ کسب کرده و حضور در رتبه چهارم جدول رده بندی تا پایان هفته یازدهم تاییدی بر این ادعا است. البته مهاجری درحالی به کسب سه امتیاز مقابل پرسپولیس فکر می کند که جدا از مصدومیت طولانی مدت محسن یوسفی، بابک حاتمی و فریبرز گرامی، مصدومیت اخیر محمد حسین مرادمند، معین عباسیان و محمد رضا خانزاده در کنار سه کارته بودن امین قاسمی‌نژاد به عنوان گلزن موفق این فصل پدیده، وی را با دردسر بزرگی مواجه کرده است.
با این حال این سرمربی سرد و گرم چشیده فوتبال امیدوار است با بهره بردن از بازیکنان جوان و با انگیزه خود و هوشمندی «محمد قاضی» که با هفت گل زده به عنوان بهترین گلزن لیگ هفدهم تا اکنون شناخته شده است، مقابل پرسپولیس نتیجه بگیرد.

** فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم
تیم فولاد خوزستان که در چهار دیدار اخیر خود با کسب تساوی موفق به پیروزی نشده است با حضور هواداران پرشور خوزستانی مصمم به تحمیل نخستین شکست به تیم شگفتی ساز پارس جنوبی جم در لیگ برتر است. البته احتمال حضور «حامد لک» دروازه بان ملی پوش تیم فولاد بعد از مصدومیت در ترکیب اصلی تیم، برای «سیروس پورموسوی» سرمربی فولاد خبر خوشی است. ولی محرومیت «عبدالله ناصری» به دلیل سه اخطاره بودن که با چهار پاس گل به عنوان یکی از بهترین گلسازهای لیگ محسوب می شود، خبر بدی برای این تیم محسوب می شود. با این حال تیم فولاد با انگیزه آماده است تا در صورت برتری بر صدرنشین لیگ، جایگاه خود را از رتبه پنجم ارتقاء دهند.
اما تیم پارس جنوبی جم که به واقع تا پایان هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر شاهکار کرده است و بدون شکست با 25 امتیازهمچنان به یکه تازی خود ادامه می دهد این هفته در اهواز مهمان فولاد خوزستان است. «مهدی تارتار» سرمربی تیم فوتبال پارس از تعطیلات اخیر لیگ بهره برده و باحضور در جام شهدا و برپایی اردو در تهران، سعی در حفظ آمادگی بازیکنان خود داشت. البته پارسی ها در تورنمنت چهارجانبه جام شهدا درحالی دو بار شکست خوردند که تا پایان هفته یازدهم رقابت های لیگ طعم شکست را نچشیده بودند تا پیش از مصاف با فولاد از شوک لازم برخوردار شوند.
با این حال تارتار با بهره بردن از آلویز نانگ، امید سینگ، علی دشتی، فرشاد محمدی ودیگر مهاجمان و هافبک های این تیم، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد تا تیم پارس جنوبی جم با 22 گل زده برای هر رقیبی خطرناک باشد.

**نفت تهران - سایپا
نفت تهران که قهرمانی جام حذفی را یدک می کشد، با توجه به مشکلات عدیده ای که در پرداخت مطالبات و شاکیان زیاد و نامشخص بودن وضعیت مالکیت باشگاه دارد و همچنین همراه شدن جنجال های رسانه ای «علی کریمی» سرمربی سابق خود، سبب شده همچنان غرق در حاشیه باشد. نابسامانی این تیم به دلیل کامل نبودن مدارکش برای ارائه به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز دلیلی دیگر شد تا تیم نفت تهران امتیاز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد و ذوب آهن را جایگزین خود ببیند. با این حال «حمید درخشان» سرمربی نفت نیازمند پیروزی مقابل شاگردان علی دایی در سایپا است تا برای تیمش جایگاهی بهتر از سیزدهمی در جدول رده بندی رقم بزند. بر همین اساس سرمربی زرد پوشان تهرانی امیدوار است با بهره بردن از بازیکنان شاخصی مانند احمد آل نعمه، عیسی آل کثیر و محمد نصرتی در جدال با نارنجی پوشان سایپا به برتری برسد.
از طرفی «علی دایی» سرمربی تیم فوتبال سایپا نیز روزهای خوبی را در رقابت های لیگ برتر سپری نمی کند و سه شکست و چهار تساوی عملکرد وی در هفت دیدار گذشته این تیم خودروساز است تا از آخرین باری که سایپا طعم پیروزی را در این رقابت ها چشیده است، 85 روز بگذرد. اما شاگردان دایی در تعطیلات لیگ در جام شهدا مقابل دو تیم لیگ برتری به میدان رفتند تا در کنار کسب نایب قهرمانی در این جام بازیکنان نیز از شرایط مسابقه دور نشوند. همچنین تیم سایپا توانست در این مسابقات پارس جنوبی جم صدرنشین لیگ را متحمل شکست کند که این پیروزی می تواند نوید بخش روزهای خوبی برای آقای گل جهان و شاگردانش باشد.

**سپاهان – تراکتورسازی
اگر بگوییم بدترین سپاهان اداور تاریخی این باشگاه در لیگ هفدهم حاضر است، بی راه نگفته ایم. تیمی که با پنج دوره قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فوتبال، سه قهرمانی پیاپی، حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و تنها تیم ایرانی راه یافته به جام باشگاه های جهان، لقب پرافتخارترین تیم ادوار لیگ برتر فوتبال ایران را یدک می کشد، هم اکنون جایگاهی بهتر از چهاردهمی در جدول رده بندی لیگ ندارد. تنها دو پیروزی، چهار شکست و 6 تساوی حاصل کار طلایی پوشان اصفهانی تا پایان هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال است.
«زلاتکو کارنچار» سرمربی تیم فوتبال سپاهان امیدوار است با توجه به جذب یک آنالیزو به کادر فنی، تیم را از بحران نجات دهد. اما مشکل پیش روی او محرومیت باشگاه سپاهان از حضور تماشاگران است تا در دیداری سخت و نفس گیر در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان به مصاف شاگردان «یحیی گل محمدی» سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی برود. البته شاید در دقایق آخر کمیته انضباطی ازمحرومیت این تیم صرف نظر کند. همچینن سرمربی سپاهان امیدوار است حسن جعفری، عزت پورقاز و ژایرو رودریگوئز مصدومان تیمش در دیدار پیش رو از آمادگی لازم برخوردار شوند تا خط دفاعی طلایی پوشان استحکام بهتری داشته باشد.
تراکتورسازها نیز هر چند جایگاه دهمی لیگ را به خود اختصاص داده اند، اما پیروزی آنان مقابل پارس جنوبی جم وسایپا در جام شهدا و کسب عنوان قهرمانی سبب شده شاگردان گل محمدی با روحیه و انگیزه مضاعف پا به هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر بگذارند. بازگشت محمد ابراهیمی، سینا عشوری، شهرام گودرزی و محمد نوری به ترکیب تیم تراکتورسازی که پیش از این اسیر مصدومیت بودند، روزهای خوبی را برای قرمزپوشان تبریزی نوید می دهد. البته تیم گل محمدی در دیدار فردا «مهدی کیانی» کاپیتان خود را با رای کمیته انضباطی در اختیار ندارد.

** سپید رود رشت - ذوب آهن
سپیدرود هم که برای نخستین بار در تاریخ باشگاهی خود حضور در لیگ برتر را تجربه می کند و هم اکنون در جایگاه یازدهم جدول رده بندی ایستاده است، در تلاش است با استفاده از امتیاز میزبانی مقابل ذوب آهن نتیجه بگیرد. البته در دیدار فردا «حسین ابراهیمی» که تا کنون سه پاس گل به هم تیمی های خود داده است محروم است.
«امیر قلعه نویی» سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن که انجام تحولات را دلیلی برای حضور خود در اصفهان هدف گذاری کرده بود، هنوز به آرمان های مد نظر خود در این تیم نرسیده به گونه ای که تنها دو پیروزی، دو شکست و هفت تساوی حاصل کار وی تا پایان هفته یازدهم بوده است. این در حالی است که بازیکنان تاثیر گذاری مانند مرتضی تبریزی با پنج گل زده و مهدی مهدی پور با سه پاس گل درتیم ذوب آهن راهگشای موفقیت این تیم تاکنون بوده اند. البته «مهدی رجب زاده» کاپیتان ذوبی ها به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد در دیدار فردا غایب خواهد بود.
برنامه ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال در هفته دوازدهم به این شرح است:
سپید رود رشت - ذوب آهن ساعت 14 و 30 دقیقه
سپاهان - تراکتورسازی ساعت 14 و 45 دقیقه
سیاه جامگان استقلال تهران ساعت 14 و 45 دقیقه
نفت تهران - سایپا ساعت 15 و 15 دقیقه
فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم ساعت 16 و 30
پرسپولیس - پدیده ساعت 17 و 30
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما