شناسهٔ خبر: 22576418 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین: حماس هرگز خلع سلح نخواهد شد

تهران – ایرنا – ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین در دیدار با رهبران حماس گفت: حماس هرگز خلع سلاح نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه شنبه پایگاه اطلاع رسانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ماجد فرج در دیدار اخیر خود با رهبران حماس گفت: مادامی که کشور مستقل فلسطینی تشکیل نشده، سلاح مقاومت حق مردم فلسطین است و پس از آن نیز این سلاح همان سلاح ارتش ملی کشور فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود.
بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین در خصوص گفت وگوی ملی در قاهره و پایبندی به اجرای بندهای توافق آشتی ملی و تکمیل آن تاکید کردند.
پایگاه اطلاع رسانی حماس اضافه کرده است، در دیدار رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین و رهبران جنبش مقاومت اسلامی در خصوص مساله فلسطین، آخرین تحولات کشورهای عربی و منطقه و حمایت هایی که از سوی کشورهای عربی انجام می شود، مورد بررسی قرار گرفته است.
جنبش‌های فتح و حماس در قاهره 21 مهرماه سال جاری توافق آشتی ملی را امضا کردند.
طبق این توافق، فتح و حماس توافق کرده‌اند که دولت وفاق ملی برای به عهده گرفتن تمامی وظایف و مسئولیت خود در نوار غزه، می بایست مراحل اداری را تا تاریخ 1 دسامبر 2017 (10 آذر 96) را طی کند و تمامی مشکلات ناشی از اختلافات برطرف شود.
براساس این توافق همچنین کارمندان نوار غزه تا اول فوریه 2018 (12بهمن ) و ارائه راه حل از سوی کمیسیون اداری و قانونی فلسطین، تمامی حقوق خود را دریافت کنند.
کنترل گذرگاه های مرزی غزه نیز از تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) به دولت وفاق ملی فلسطین واگذار شده است.
بر اساس این توافق همچنین قرار است به زودی سه هزار نیروی پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه و در امتداد مرزهای رژیم صهیونیستی و مصر مستقر شوند.
شبک**9365**3404**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: محسن اسماعیلی

نظر شما