شناسهٔ خبر: 22576035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان در سوگ پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) عزاداری کردند

اسلام آباد - ایرنا - شیعیان و ایرانیان مقیم پاکستان در سوگ رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و در ایام سالروز شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم عزاداری برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، براساس تقویم کشور پاکستان روز یکشنبه بیست و هشتم آبانماه مصادف با سی ام صفر و سالروز شهادت امام رضا علیه السلام می باشد.
شیعیان پاکستان طی روزهای گذشته همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور در حسینیه ها (امام بارگاه ها) ، مساجد و مراکز اسلامی در عزای جانسوز پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم عزاداری برپا کرده و اشک ماتم ریختند.
در شهرهای ' اسلام آباد، راولپندی، کراچی، کویته، لاهور، پیشاور، مولتان' و دیگر شهرهای پاکستان نیز، شیعیان با سیاهپوش کردن مساجد، حسینیه ها و مراکز مذهبی در روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر، به سوگ نشسته و مراسم عزاداری برگزار می کنند.
ایرانیان مقیم پاکستان نیز همراه با شیعیان پاکستان در شهرهای مختلف این کشور از جمله لاهور، پیشاور، کراچی و کویته در سرکنسولگری ها و خانه های فرهنگ های ایران، آیین های سوگواری و عزاداری برگزار کردند.
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا علیه السلام و رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیز شامگاه شنبه در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز ایرانیان مقیم با حضور ' مهدی هنردوست' سفیر کشورمان، روسای نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت و نهادها، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین علیه السلام و خانواده های آنها برگزار شد و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.
در این مراسم همچنین، شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در خصوص اخلاق اسلامی مومنان در نگاه قرآن کریم، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار سخنرانی کرد.
این مراسم با نوحه خوانی و مرثیه سرایی یکی از مداحان اهلبیت و سینه زنی شرکت کنندگان در سوگ رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پایان یافت.
آساق**6125**3404**سیدبهادر حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

نظر شما