شناسهٔ خبر: 22576014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا و ناتو در تقویت داعش در افغانستان نقش دارند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به افراد وابسته به داعش کمک تسلیحاتی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

آمریکا و ناتو در تقویت داعش در افغانستان نقش دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره حامیان داعش در افغانستان گفت که آمریکا و ناتو برای افراد وابسته به این گروه تروریستی کمک‌های مختلفی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: آمریکا و ناتو به افراد وابسته به داعش در افغانستان کمک تسلیحاتی می‌کنند و در جابه‌جایی آنها در این کشور نقش دارند.

زاخاروا ابراز کرد: به‌صراحت می‌توان گفت که نیروهای آمریکا و ناتو از داعش در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کنند و در جابه‌جایی این گروه تروریستی توسط بالگرد نقش دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا و ناتو برای داعش در افغانستان تسلیحات و دیگر کمک‌های لازم را ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: چنین مسائلی بار دیگر پرسش روسیه را درباره بیان اهداف واقعی حضور نظامی نیروهای خارجی در افغانستان تقویت می‌کند.

زاخاروا از افغانستان خواست تا درباره چگونگی حمایت از گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش در این کشور تحقیق کند و اقدامات فوری را برای جلوگیری از انتقال آنها به مرزهای کشورهای آسیای مرکزی انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز گفته بود: مسکو به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد داعش در شرق افغانستان توسط بالگردهای ناشناس منتقل می‌شود.

وی تأکید کرده بود که آمریکا و افغانستان باید درباره گزارش‌های کمک‌رسانی بالگردهای ناشناس به گروه تروریستی داعش در این کشور توضیح ارائه دهند.

تسنیم نوشت: تاکنون حکومت افغانستان و مقامات آمریکایی به این اظهارات وزارت خارجه روسیه واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما