شناسهٔ خبر: 22575817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش/ واکنش توییترنشین‌ها به غیبت آخوندی طی زلزله کرمانشاه

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

عباس آخوندی پس از زلزله شدید کرمانشاه تاکنون آفتابی نشده و دلیل غیبت وی را کسی نمی‌داند. برخی در فضای مجازی به کنایه معتقدند وزیر برند جهانی حسن روحانی توسط بن‌سلمان و در کنار سعد حریری دزدیده شده است!

صاحب‌خبر -
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-سیدمهدی حاجی‌آبادی، عباس آخوندی پس از زلزله شدید کرمانشاه تاکنون آفتابی نشده و دلیل غیبت وی را کسی نمی‌داند. اینکه وزیر راه و شهرسازی که باید بیشترین فعالیت را پس از بلایای طبیعی که به خانه و کاشانه مردم آسیب می‌رساند در محل حاضر شده و اوضاع را مدیریت کند یک الزام قطعی است. با این حال وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم حتی یک دقیقه هم خود را نشان نداده و مشخص نیست اساسا در کجا به سر می‌برد و دلیل غیبت غیرعادی وی چیست؟

فعالین توییتر هم، چون دیگر مردم ایران، این روز‌ها با چراغ قوه به دنبال وزیر پرحاشیه راه و شهرسازی می‌گردند. مجتبی حاجی‌لو با اشاره به درگیری سابق عباس آخوندی با خبرنگار صداوسیما و پرت کردن میکروفون وی نوشت: از خیابانی میگذشتیم چشممان به خبرنگار و میکروفونش افتاد، دل آشوب شدیم نگرانش بودیم اخر چند روزی میشد که از او خبری نبود بزرگوار چه دست به میکروفونی داشت چه لحن بیمه گفتنی... کجایی #آخوندی کجا!
وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

فاطیما سلیمانی از دانشجویان اصفهانی فعال در توییتر هم از بی‌محلی روحانی به نبود عباس آخوندی نوشت و گفت: حالا ماهیچی، ولی خود روحانی نگران #آخوندی نشد؟ بی وفا!
وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

مهتا ایرانی نیز با شرح اینکه در ماجرای زلزله کرمانشاه هرگروه از سیاسیون مشغول چه امری است نوشت: قالیباف رفته مناطق زلزله زده بین مردم رئیسی کل اشپزخونه استان قدس رو بسیج کرده برا تهیه غذای مردم کرمانشاه بسیجی‌ها اتش به اختیار و جهادی در حال امداد سپاه و ارتش درحال اوار برداری جهانگیری درحال عقده گشایی مسکن مهر روحانی سوار بر ماشین آخرین سیستم آخوندی مفقود الاثر!

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

امیر امیدنژاد نیز به زبان طنز از احتمال دزدیده شدن عباس آخوندی به همراه سعد حریری توسط سعودی‌ها خبر داد و نوشت: بی زحمت بگید سعودی‌ها آخوندی ما رو هم پس بدن... همزمان با سعد حریر مفقود شده و احتمال دادیم که مهمان شیوخ باشن.

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

از رویای مسکن اجتماعی تا نق زدن به ۱۲ میلیون ساکن مسکن مهر

می‌گفت: طرح کاملی است که اگر اجرایی شود، مشکل مسکن در کشور ریشه‌کن می‌شود. اما جز یک طرح پژوهشی و چند سخنرانی که خود او انجام داد، مسکن اجتماعی همواره در هاله‌ای از ابهام ماند. البته این پروژه «اختصاصی» عباس آخوندی به بیش از دو دهه قبل برمی‌گردد. زمانی که او دوره‌ای وزیر مسکن و شهرسازی در دولت ششم بود. روایت است که او آن روز‌ها می‌خواست این طرح را اجرایی کند، اما عمر ریاستش کفاف نداد.

مسکن اجتماعی؛ نه معنی مشخصی دارد و نه همتی برای اجرا. این طرح را عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای دولت یازدهم بود که مطرح کرد؛ درست زمانی که می‌گفت: طرح مسکن مهر «مزخرف» است، مدعی بود مسکن اجتماعی که حالا به نوعی آن را پروژه «اختصاصی» خود می‌خواند، کاستی‌های طرح مسکن مهر را ندارد. می‌گفت: طرح کاملی است که اگر اجرایی شود، مشکل مسکن در کشور ریشه‌کن می‌شود. 

با روی کار آمدن دولت یازدهم و با بازگشت او به وزارت راه و شهرسازی طرح قدیمی را از کتابخانه‌اش بیرون کشید و به کارشناسان مسکن وزارتخانه سپرد تا آن را به‌روزرسانی کنند. او به همه معاونان و مسوولان بخش مسکن وزارتخانه از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، معاون مسکن و ساختمان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در تامین مالی و دیگر مدیران رده‌های میانی این وزارت و دستگاه‌های تابعه در حوزه مسکن دستور داده بود که در خصوص این طرح اطلاع‌رسانی کنند تا از عزم جدی این وزارتخانه برای اجرای این طرح خبر دهند، اما این طرح نیز همچون برخی وعده‌های دیگر هر بار به بهانه‌هایی که مهم‌ترین آن، تمرکز منابع بخش مسکن در اتمام مسکن مهر بوده، محکوم به زمانبری و تعویق اجرا شد. کار به جایی این روز‌ها که حسن روحانی که تبحر خاصی در انداختن مشکلات دولت خود به گردان دیگران دارد، در ظاهر خود نیز منتقد سیاست‌های مسکنی دولت خودش شده است. 

اما اعضای دولت دوازدهم از شخص رئیس‌جمهور و معاون اول تا دیگر مسئولین و رسانه‌های پرسروصدای حامی آن، پس از وقوع زلزله سهمگین ۳ / ۷ ریشتری، دست به تسویه‌حساب سیاسی با دولت اسبق زدند و به انتقاد از کشته‌های فراوان مسکن مهر در منطقه زلزله‌زده پرداختند. درحالی که مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اذعان کرد تن‌ها ۲ نفر در این حادثه از ساکنین مسکن مهر جان باخته‌اند.
در این بین غیبت عباس اخوندی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسئولین مرتبط سوال‌برانگیز است. در همین مورد حسین ابراهیمی، با نقل صحبت عباس آخوندی پس از حادثه آتش‌سوزی قطار مشهد-تبریز که گفت: نگرانی نیست همه مسافران بیمه بوده‌اند گفت: حالا که #آخوندی بعد حادثه پیداش نیس و سخنرانی نکرده، ذهن آدم فقط یه جا میره، زلزله زده‌ها بیمه نبودن!

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

سارینا حاتمی نیز به ادعای روحانی در مورد برند بودن عباس آخوندی کنایه زد و گفت: بیاید مثبت فکر کنیم شاید واقعا #آخوندی هنوز نمیدونه #کرمانشاه زلزله اومده.. وگرنه این حجم از گُم وگور بودن از یک وزیر #برند غیرقابل باور هست. 

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

وحید ایمانی نیز از مجریان سابق صداوسیما که به خاطر انتقاد از دولت برکنار شده بود در این زمینه نوشت: از روز #زلزله تا امروز هیچ جا هیچ خبری از آقای #آخوندی ندیدم و نخوندم! کسی از این بنده خدا خبر داره؟! حالش خوبه؟!

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

اما غیبت معنادار وزیر پرحاشیه لواسان‌نشین دولت، دوباره اذهان را به سمت سیاسی‌کاری‌های گسترده وی در قامت وزیر و دولت متبوعش انداخت. وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم به عنوان فشل‌ترین وزارتخانه در دولت قبل و فعلی شناخته می‌شد. در طول چهار سال قبل همواره شخص وزیر، عباس آخوندی با الفاظی نظیر «مزخرف» مسکن مهر را خطاب قرار می‌داد؛ طرحی که تقریبا بیش از یک میلیون و دویست هزار خانواده را به مسکن رساند. حالا عباس آخوندی که وزارتخانه‌اش در طول چهار سال حتی یک خانه هم نساخته باید هم به مسکن مهر بتازد. معرفی کردن مسکن مهر به عنوان عامل گرانی در حالی است که شواهد و قرائن بسیار حاکی از آن است که برخی بانک‌های خصوصی در موضوع گران شدن مسکن نقش داشته‌اند. 

فاطمه کلیان، اما علت گم شدن آخوندی را در بیرون مرزهای ایران جایی نزدیک دفتر ایرباس جستجو کرد. وی در این مورد نوشت: علت گم شدن #آخوندی پیداشد! بازبرجام باتوجه به ناتوانی ایران درتأمین فاینانسوربرای خریدهواپیماهای برجامی، ایرباس نیزازچندشرکت هواپیمایی دیگردنیا برای فروش هواپیماهای A. ۳۲۰ بازاریابی کرده گویا هواپیماهایی که برای به فروش به ایران کاندیدکرده بودرا به تازگی به کشورهای دیگری فروخته!
وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

مجید فضائلی نیز با انتشار عکسی از دست‌نوشته یکی از ساکنین مسکن مهر بر دیوار خانه‌اش در سرپل ذهاب نوشت: افتضاح مدیریت دولت در فقره زلزله کرمانشاه با #سیاسی_کاری امثال #جهانگیری و غیب شدن #آخوندی نادیده گرفته نمیشه. نظر واقعی ساکنین #مسکن_مهر این چیزیه که روی دیوارهای ریخته خانه‌هاشون نوشتن.

وزیر برند روحانی کجاست؟/ پای عربستان سعودی در میان است!

نظر شما