شناسهٔ خبر: 22575598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تلاش پرسپوليس براي بازگشت به صدر جدول+اسامي داوران

هفته دوازدهم ليگ برتر روز دوشنبه با انجام 6 بازي به پايان مي‌رسد و در اين روز پرسپوليس ميزبان پديده است، پارس جنوبي صدرنشين در اهواز به ميدان مي‌رود و استقلال هم در رشت مقابل سپيدرود بازي خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ديدار باقيمانده هفته دوازدهم ليگ برتر روز دوشنبه برگزار مي‌شود. در اين روز دو تيم پرسپوليس و پارس جنوبي مقابل حريفان خود قرار مي‌گيرند و شايد صدر جدول دوباره به پرسپوليس برسد.

نگاهي به اين بازي‌ها مي‌اندازيم:

سپيدرود رشت- ذوب آهن اصفهان: تيم آسيايي در ديار سردار جنگل

قرمزپوشان رشتي که اولين حضور در ليگ برتر را تجربه مي‌کنند فقط يک امتياز از ذوب آهن کمتر دارند و ذوب آهن روي پله نهم ليگ ايستاده و سپيدرود يازدهم است. بايد ديد امير قلعه‌نويي در تعطيلات ليگ توانسته تيمش را به شرايط مطلوب برساند و ذوب آهن دوباره تيمي مدعي خواهد شد يا اين سپيدرود است که مقابل سبزپوشان شگفتي‌ساز مي‌شوند. ذوب آهن اکنون يک تيم آسيايي است و خود را براي حضور در ليگ قهرمانان آماده مي‌کند و بايد ديد اين تيم در ديار سردار جنگل چه نتيجه‌اي خواهد گرفت.

سپاهان - تراکتورسازي؛ به ياد گذشته‌هاي خوب!

زردپوشان اصفهاني با کرانچار در رده چهاردهم قرار گرفته‌اند. رتبه‌اي که اصلا مورد انتظار هواداران سپاهان نيست. اين تيم براي اينکه بتواند دوباره به جايگاه واقعي‌اش برسد زمان کمي در اختيار دارد. تراکتورسازي هم که بخاطر محروميت از نقل و انتقالات ليگ را با جوانانش آغاز کرده بهتر از سپاهان نتيجه گرفته است. شاگردان گل‌محمدي چند روز پيش در جام شهدا به مقام قهرماني رسيدند و تراکتورسازي در آن بازي‌ها نشان داده که مي‌تواند دوباره در فوتبال ايران بزرگي کند. دو تيم در گذشته‌هاي نه چندان  دور همواره جز مدعيان قهرماني بودند و براي رسيدن به صدر با يکديگر رقابت مي‌کردند اما اين مرتبه دو تيم براي رسيدن به ميانه‌هاي جدول تلاش مي‌کنند.

سياه جامگان- استقلال؛ صعود آبي‌پوشان با دستپخت آلماني!؟

استقلال در بازي با آخرين تيم جدول سه بازيکن تاثيرگذارش را ندارد. داريوش شجاعيان، ميلاد زکي پور و فرشيد باقري محروم هستند. با اين حال آبي پوشان آنقدر مهره دارند که بتوانند از پس آخرين تيم جدول بربيايند. شفر در تعطيلات ليگ تيمش را به اردوي کيش برد و اکنون هواداران مي‌خواهند دستپخت مربي آلماني خود را ببينند و مزه کنند. سياه جامگان در روزهاي گذشته تحت تاثير مساله جادوگري قرار گرفته و مديرعاملش با حکم کميته اخلاق محروم شده است. شايد روي کاغذ شانس سياه‌جامگان براي پيروزي اندک باشد اما وقتي به جدول ليگ نگاه مي‌کنيد و مي‌بينيد که آبي پوشان فقط6  گل زده‌اند و سه گل کمتر از آخرين تيم جدول زده‌اند براي سياه‌جامگان هم شانس قائل مي‌شويد. با اين حال استقلال در صورت پيروزي شانس صعود تا رده ششم جدول را هم دارند. مرزبان سرمربي سياه‌جامگان 4 بازيکن اين تيم را کنار گذاشته است. يونس شاکري، عين افشار، بهتاش ميثاقيان و کريم احمدي در بازي با استقلال حضور ندارند.

نفت تهران - سايپا؛ طلسم نبردن شاگردان دايي باطل مي‌شود؟

نفت از حضور در آسيا حذف شده  با اين حال هنوز حميد درخشان سرمربي اين تيم مي‌گويد به راي کنفدراسيون فوتبال آسيا اميدوار است! در هر حال اين تيم همچنان در ليگ برتر هم با مشکلاتي دست به گريبان است. سايپا هم در 7 مسابقه اخير خود فقط 4 امتياز گرفته‌اند و بعد از باخت مقابل پرسپوليس به دنبال بازگشت به ليگ برتر هستند. سايپا چند روز پيش در فينال جام شهدا هم 3 گل از تراکتورسازي خورد. اکنون بايد ديد تقابل دو مربي پرسپوليسي يعني علي دايي و درخشان به سود کدام مربي به پايان مي رسد و آيا نارنجي‌پوشان مي‌توانند طلسم ناکامي‌هايشان را باطل! کنند يا اين تيم همچنان محروم از پيروزي خواهد بود.

فولاد خوزستان- پارس جنوبي؛ اولين باخت شاگردان تارتار؟

فولادي‌ها مي‌توانند سرنوشت صدرنشيني را در هفته دوازدهم رقم بزنند. شاگردان پورموسوي اگر سه امتياز را از پارس جنوبي بگيرند هم اولين شکست را به اين تيم تحميل کرده‌اند و هم زمينه  ساز بازگشت سرخپوشان تهراني به صدر جدول را فراهم مي‌کنند. شاگردان مهدي‌ تارتار که در ليگ برتر هنوز باختي نداشته‌اند در جام شهدا دو شکست متوالي مقابل سايپا و پديده را متحمل شدند. حواس تمام فوتبالدوستان بخصوص هواداران پرسپوليس به اهواز و نتيجه اين بازي خواهد بود. پارس جنوبي در صورت پيروزي همچنان صدرنشين باقي مي‌ماند البته در صورت باخت يا مساوي پرسپوليس شايد اين تيم دوباره در پايان هفته دوازدهم در صدر باقي بماند.

پرسپوليس- پديده؛ بازگشت سرخپوشان به صدر؟

پرسپوليس براي رسيدن به صدر بايد 3 امتياز از تيم خوب پديده بگيرد. پديده در هفته‌هاي اخير صلابت قبل را نداشته اما همچنان يکي از تيم‌هاي مدعي اين فصل است. برانکو هم به همين دليل براي آناليز بازي اين تيم با پارس جنوبي آناليزورش را به ورزشگاه فرستاده بود. به هر حال پديده بازيکنان خوبي مثل محمدرضا خلعتبري، محمد خانزاده، اکبر صادقي و ... دارد. پرسپوليس هم تيمي است که به دنبال دومين قهرماني پياپي‌اش در ليگ برتر است. سرخپوشان در هفته گذشته و در بازي دوستانه‌ با تيم پاراگ 5 گل زده تا بازيکنانش نشان بدهند که عطش گلزني دارند. عليپور در غياب مهدي طارمي در خط حمله درخشيده است. شاگردان برانکو به دنبال هشتمين برد فصل خود هستند. پديده هم بدون سرمربي مقابل سرخپوشان قرار مي‌گيرند زيرا رضا مهاجري در اين بازي محروم است. معين عباسيان، محمدحسين مرادمند، فريبرز گرامي و ميلاد کمنداني بازيکنان مصدوم پديده هستند و در پرسپوليس هم شجاع خليل زاده هم به خاطر دربي محروم است.

اسامي داوران و برنامه مسابقات هفته دوازدهم ليگ برتر:

دوشنبه 29 ابان 96

پرسپوليس – پديده خراسان- ورزشگاه آزادي تهران- ساعت 17:30‏
سيد حسن زرگر-بابک داوري-تورج عيوض محمدي-علي صفايي- ناظر: نادر جعفري
سپيدرود رشت - ذوب آهن اصفهان- ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت 14:30‏
رضا کرمانشاهي-اميررضا آشورماهاني-محسن سلطاني- کيوان علي محمدي-محمدجواد تقي پور
‏فولاد مبارکه سپاهان – تراکتورسازي تبريز- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 14:45‏
محمدرضا اکبريان-هادي طوسي-علي اکبر نوري-محمد ملکي-ناظر: محمدعلي فروغي
نفت تهران – سايپا تهران- ورزشگاه تختي تهران- ساعت 15:15‏
اشکان خورشيدي-محمد عطايي-محمد علي پورمتقي-سيد علي اصغر مومني- ناظر: محمدرضا فلاح
سياه جامگان مشهد – استقلال تهران- ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 14:45‏
سيد مهدي سيدعلي-حسن يوسفي-فرزاد بهرامي- رضا عادل-ناظر: خداداد افشاريان
فولاد خوزستان - پارس جنوبي جم- ورزشگاه غدير اهواز- ساعت 16:30‏
حميد حاج ملک-مهدي عاليقدر-علي اکبر عظيم پور-وحيد صالحي-ناظر: حيدر شکور

نظر شما