شناسهٔ خبر: 22575575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

موگابه یکشنبه از ریاست‌جمهوری زیمبابوه برکنار می‌شود

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند که انتظار می‌رود حزب حاکم زیمبابوه روز یکشنبه «رابرت موگابه»، رئیس‌جمهور این کشور را از سمتش برکنار کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل  خبرگزاری دانشجو  به نقل از روسیا الیوم، دو منبع در حزب حاکم زیمبابوه روز شنبه اعلام کردند که کمیته مرکزی این حزب صبح یکشنبه برای برکناری رابرت موگابه ۹۳ ساله از ریاست این حزب تشکیل جلسه خواهد داد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیته مرکزی حزب که قرار است یکشنبه تشکیل جلسه دهد همسر موگابه، «گریس» را هم از سمتش به عنوان رئیس اتحادیه زنان حزب برکنار خواهد کرد.

این در حالی است که هزاران نفر از شهروندان زیمبابوه روز شنبه در خیابان‌های هراره پایتخت زیمبابوه تجمع کرده و از کودتای نظامی علیه موگابه ابراز شادی کرده بودند، ارتش زیمبابوه هم که علاوه بر موگابه، همسر او و شماری از مسئولان ارشد دولتی را در بازداشت دارد، با صدور بیانیه‌ای تظاهرات مردم در خیابان‌ها استقبال کرد.

پیشتر حزب حاکم زیمبابوه از موگابه ۹۳ ساله خواست تا استعفای خود را تقدیم کند و از همسر او «گریس موگابه» نیز خواسته بود که از این حزب خارج شود. موگابه که از زمان وکودتای ارتش در اقامت اجباری به سر می‌برد روز جمعه برای اولین بار در انظار عمومی مشاهده شد و در یک مراسم فارغ التحصیلی مشارکت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما