شناسهٔ خبر: 22575516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاهنامه فردوسی، جذابترین کتاب برای کتابخوانان قوچانی

مشهد- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قوچان گفت: از میان پنج عنوان کتابی که از ابتدای امسال بیشترین مخاطب را در بین کتابخوانان قوچانی داشته، حماسه شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی بالاترین میزان خواننده را در میان آنان به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

بهاره قاسمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شاهنامه فردوسی، کتاب کودک قصه‌های چوبی، رمان کلیدر، قصه‌های سرزمین اشباح و کتاب کمک‌درسی فیزیک پایه، در رده های بعدی بالاترین آمار خواننده هستند.
وی اظهار کرد: بیشترین استفاده‌کننده و علاقه‌مند به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نوجوانان و جوانان بین 14 تا 20 سال هستند که ارائه خدمات مورد قبول و نیاز این قشر از جامعه در سطح کتابخانه‌ها می‌تواند آن‌ها را تا پایان دوره میانسالی به‌عنوان مخاطبان اصلی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی حفظ کند.
قاسمی، زیربنای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی این شهرستان را یک هزار و 500 مترمربع عنوان و بیان کرد: 89 هزار نسخه کتاب در موضوعاتی همچون فلسفه و روانشناسی، دین و مذهب، تاریخ و جغرافیا، هنر و سرگرمی، علوم محض، ادبیات و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان به ‌صورت مجزا در اختیار قشر خاص خود قرار گرفته است.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی این شهرستان را 7 باب عنوان کرد که قدمت کهن‌ترین آن‌ها مربوط به سال 1347 است و گفت: از ابتدای امسال 26 هزار و 430 نسخه کتاب توسط علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌ها به امانت برده شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی قوچان با اشاره به اینکه کتابخانه و مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) این شهرستان نیز دارای 15 هزار و 451 عضو و 51 هزار و 199 نسخه کتاب است، تصریح کرد: با احتساب زیربنا، اعضا و منابع این کتابخانه، شهرستان قوچان رتبه خوبی را در سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی به خود اختصاص داده است .
شهرستان قوچان با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132

انتهای پیام /*

نظر شما