شناسهٔ خبر: 22575489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقامات کلمبیا از کشف و توقیف بیش از دو تن کوکائین خبر دادند

ارتش کلمبیا اعلام کرد مقامات این کشور دو هزار و 341 کیلو کوکائین را در جنوب غرب کلمبیا کشف و توقیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش کلمبیا روز شنبه اعلام کرد مقامات این کشور دو هزار و 341 کیلو کوکائین را در جنوب غرب کلمبیا کشف و توقیف کردند.
ارتش کلمبیا در بیانیه ای اعلام کرد در عملیاتی هماهنگ میان نیروی هوایی و نیروی زمینی، نظامیان که با چهار بالگرد پشتیبانی می شدند، یک آزمایشگاه تولید مواد مخدر را در منطقه توماکو در مرز اکوادور منهدم کردند.
این منبع اعلام کرد در این عملیات دو هزار و 341 کیلو کلرهیدرات کوکائین، 450 کیلو برگ کوکا و 10 کیلو کوکائین در حال فرآوری کشف و توقیف شد.
این آزمایشگاه به یک گروه مخالف فارک که توافقنامه صلح امضا شده میان دولت و نیروهای مسلح انقلابی سابق کلمبیا موسوم به فارک را به رسمیت نمی شناسد، تعلق داشت.
بنابر اعلام سازمان ملل متحد، کلمبیا نخستین تولید کننده برگ های کوکا در جهان است که از آن برای تولید کوکائین استفاده می شود. کلمبیا همچنین بزرگ ترین تولید کننده کوکائین در جهان است به طوری 146 هکتار زمین در این کشور برای کشت برگ های کوکا به کار می رود. کلمبیا در سال 2016، 866 تن کوکائین تولید کرده است.
توماکو بندری در کناره اقیانوس آرام در استان نارینو و یکی از گذرگاه هایی است که از آنجا برای صدور مواد مخدر به آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما