شناسهٔ خبر: 22575433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه آستارا خبر داد:

تدوین ۸۰ برنامه سپاه آستارا در هفته بسیج

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه آستارا از تدوین ۸۰ برنامه فرهنگی، هنری و آموزشی این نهاد در هفته بسیج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان، فرمانده سپاه ناحیه آستارا دقایقی پیش در جمع خبرنگاران این شهرستان با تشریح ویژه برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: هفته بسیج با شعار « بسیج مظهر مردم سالاری دینی» از ۲۹ آبان آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای هفته بسیج ۸۰ برنامه فرهنگی، هنری، بصیرتی، اعتقادی و آموزشی تدوین شده است، افزود: این برنامه ها در سطح پایگاه های مقاومت بسیج، رده های اقشاری، کانون های بسیج، حوزه های مقاومت و سطح ناحیه و شهرستان برگزار می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: دیدار با امام جمعه، ویزیت رایگان بیماران و برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی را از برنامه های روز نخست هفته بسیج در این شهرستان است.

 

سرهنگ آرمان از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خبر داد و گفت: در این مراسم از ۱۲ نفر که برای خود و دیگران اشتغال زایی کرده اند تجلیل می‌شود.

 

وی برگزاری کارگاه آسیب ها و فرصت های دوران نوجوانی(پویندگان)، مسابقات کشتی آزاد استانی، ارائه میز خدمت در مساجد ( بازدید فرمانده ناحیه و مسئولان شهرستان از مناطق محروم)، یادواره ۴۴ شهید والامقام بخش لوندویل، مراسم افتتاح ساختمان پایگاه بسیج شهید فیض الهیان و بازدید فرماندهان نظامی و انتظامی از پایگاه شهید شیارکار و حوزه شهید نقیب زاده را از برنامه های روز دوم هفته بسیج در بندر آستارا برشمرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تجلیل از فعالان عرصه های فرهنگی و مدیران و فرماندهان ادواری پیشکسوت را از برنامه های روز سوم هفته بسیج در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این مراسم از شاعران، خبرنگاران، هنرمندان و نویسندگان تجلیل می‌شود.

 

سرهنگ آرمان اظهارکرد: برگزاری نشست روشنگری سیاسی( گفتمان سازی ولایت)، فراخوان دسته ای گردان عاشورا و برگزاری نشست بصیرتی مردمی از دیگر برنامه های روز سوم هفته بسیج در بندر آستارا است.

 

وی بیان کرد: مراسم زیارت عاشورا و تبیین فرهنگ عاشورایی، مسابقات آمادگی جسمانی( ویژه بانوان)، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، کوهپیمایی گردان بیت المقدس و اجرای برنامه آمادگی رزم گردان بیت المقدس از برنامه های روز چهارم هفته بسیج در شهرستان آستارا است.

 

سرهنگ آرمان از برگزاری یادواره ۲۲ شهید اهل سنت آستارا برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و افزود: این مراسم ۲ آذر در مسجد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) روستای عنبران بخش مرکزی آستارا برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری دعای ندبه، میقات صالحین، پخش بسته های فرهنگی در بین حلقات صالحین، ویزیت رایگان و کنترل قند و فشار خون نمازگزاران، سخنرانی پیش از خطبه، برگزاری برنامه آمادگی رزم گردان بیت المقدس و یادواره شهدای محل در مسجد عباسیه از برنامه های روز پنجم هفته بسیج در این شهرستان برشمرد و گفت: برگزاری مسابقات کاراته سبک آزاد، کارگاه افزایش موالید( جمعیت)، محفل شعر و ادب با عنوان( چکه هاهی شعر از زلال اندیشه بسیج)، مسابقات آمادگی جسمانی( ویژه بانوان)، فراخوانی نیم روزه بسیجیان، همایش اصحاب مساجد و برگزاری مسابقات تفنگ بادی ویژه روسای ادارات  از برنامه های روز ششم هفته بسیج در آستارا است.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا از ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه سیدالشهدا(علیه السلام) این شهرستان خبر داد و افزود: در این روز بسیجیان فعال و کادر از خدمات رایگان بهره مند می‌شوند.

 

سرهنگ آرمان گفت: همچنین شهروندان آستارایی در طول هفته بسیج می‌توانند با مراجعه به  آزمایشگاه سیدالشهدا (علیه السلام) از تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند شوند.

 

وی از آغاز عملیات بسیجیان جهت اجرای برنامه گشت محله محور بسیج از ۵ آذر در آستارا خبر داد و افزود: این طرح به منظور پیگشیری از ناهنجاری های اجتماعی در این شهرستان اجراء می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا برگزاری تجمع بزرگ و حماسی بسیجیان با عنوان « شکوه مقاومت » در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان را از برنامه های روز آخر هفته بسیج در این شهرستان عنوان کرد.

 

سرهنگ آرمان برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی هنری – استکبار ستیزی، تجلیل از سرگروه های برتر صادقین و ناصرین، بازدید علمی از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان، دیدار از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و آماده سازی تولیدات فرهنگی، هنری توسط بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در آستارا عنوان کرد.

 

 

نظر شما