شناسهٔ خبر: 22575428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی : مشکلات کتابفروشان استان مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری برنامه های هفته کتاب افزود: کتاب و کتابخوانی از جمله کارهای زیربنایی و فرهنگی جوامع است

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری برنامه های هفته کتاب افزود: کتاب و کتابخوانی از جمله کارهای زیربنایی و فرهنگی جوامع است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز افزود: بازدید 800 هزار نفر از این نمایشگاه که محیطی فرهنگی و آموزشی بود کاری بسار ارزشمند و ماندگار است.
خدابخش ادامه داد: حضور خیران استان در بحث کتابخانه سازی کاری بسیار ارزشمند است و باید زیرساخت های لازم برای خیران در استان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در کشورهای پیشرفته بسیار مهم است ، اضافه کرد: باید این موضوع در اولویت کاری دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: نباید این دیدار و جلسه فقط به هفته کتاب ختم شود بلکه هرماه یک جلسه با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی استان نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در بین سنین مختلف و در خانواده توسعه یابد.

**مطالعه کتاب موجب افزایش راندمان کاری است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: کتاب عنصری حیات بخش و کالایی استراتژیک و فرهنگی است که در تمامی بخش ها می تواند اثرگذار باشد.
محمدپور افزود: امیدوارم بتوانیم در جهت ترویج تولید ، عرضه و استفاده و بهره برداری از کتاب و مطالعه گام های ارزنده ای در استان برداریم.
وی ادامه داد: مطالعه کتاب می تواند راندمان کاری آحاد مردم را افزایش داده و موجب بهره برداری بهینه از فرصت ها شود.
محمدپور اظهار کرد: سمت و سوی حرکت دستگاه‌های مختلف استان این است که بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و به جایگاه مناسب در این زمینه برسیم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518

نظر شما