شناسهٔ خبر: 22575420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کمک پنج میلیونی نوجوانان شطرنجباز سیریک به کودکان زلزله زده کرمانشاه

محمد آیین پرست شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیست و ششمین دوره مسابقات شطرنج سیریک با حضور 55 نفر از شطرنجبازان این شهرستان که 11 نفر آنان

صاحب‌خبر - محمد آیین پرست شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیست و ششمین دوره مسابقات شطرنج سیریک با حضور 55 نفر از شطرنجبازان این شهرستان که 11 نفر آنان دارای ریتینگ بین المللی بودند، در هفت دور به روش سوئیسی برگزار شد.
وی با بیان اینکه 95 درصد شرکت کنندگان در این رقابت را نوجوانان و کودکان تشکیل می دادند، افزود: حمید طاهری زاده با شش و نیم امتیاز، احمد چمل پور با شش امتیاز و علی حاجی زاده با پنج و نیم امتیاز به ترتیب به عناوین اول تا سوم این رقابت دست یافتند.
آیین پرست تصریح کرد: نفرات برتر این رقابت ، جوایز خود را به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا و در کنار آنها، دیگر شرکت کنندگان نیز با شعار جهانی شطرنج که ( همه از یک خانواده ایم ) کمکهای خود را تقدیم مردم و کودکان زلزله زده کرمانشاه کردند.
رئیس هیات شطرنج سیریک خاطرنشان کرد: در این رقابت علی حیدری به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد.
هم اکنون 450 نفر در تمام رده های سنی به صورت سازمان یافته در استان هرمزگان در رشته شطرنج فعال هستند.
21 آبان در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7 و سه دهم ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
هم چنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد که این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
بر اساس آخرین آمار این زلزله تاکنون بیش از 433 کشته و 9388 مصدوم داشته است.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

نظر شما