شناسهٔ خبر: 22575380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی در گفت‌وگو با تسنیم:

خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی در کرمانشاه مدرسه می‌سازند

R41361/P1361/S6,48/CT1

مدیرعامل خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی گفت: خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی با اتمام آوار برداری و فراهم شدن شرایط در مناطق زلزله زده کرمانشاه مدرسه می‌سازند.

صاحب‌خبر -

علی آخوندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوکان، اظهار داشت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و مختص قشر خاصی نیست پس همه در ارتقای آن سهیم هستیم و اگر بخواهیم مملکت پویایی داشته باشیم باید به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم چون دانش آموزان سرمایه‌های آینده هستند و به بطن جامعه بر می‌گردند.

آخوندیان افزود: مدرسه سازی توسط خیران انگیزه و مشوقی برای دانش آموزان است چون سبب می‌شود تا دانش آموزان بهتر درس بخوانند و نیز در آینده به سراغ کارهای خیر بروند.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: با مشورت‌هایی که صورت گرفته مجمع خیرین آذربایجان غربی این آمادگی را دارد که در استان کرمانشاه بعد از اتمام آواربرداری و در نقاطی که مشخص می‌شود به احداث مدارس بپردازد.

مدیرعامل خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی از سال 78 تا کنون یک هزار و 176 باب مدرسه  در قالب پنج هزار و 910 کلاس درس توسط خیرین با اعتبار 273 میلیارد تومان که بیش از 50 درصد آن تا کنون ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شده که بقیه هم در دست اجرا و به امید خدا در آینده نزدیک ساخته می‌شوند.

آخوندیان اظهار داشت: از آغاز سال تحصیلی 96 تا کنون خیرین مدرسه ساز 40 مدرسه در قالب 292 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان  داده‌اند.

وی افزود: در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان که در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد تا به امروز شاهد کلنگ زنی 20 باب مدرسه در قالب 90 کلاس درس شاهد بوده‌ایم که به امید خدا یکی پس از دیگری افتتاح و تحویل آموزش و پرورش در مناطق محروم داده می‌شود.

آخوندیان بیان کرد: تعهدات خیرین در جشنواره هجده مبلغ 37 میلیارد  و 100 میلیون بود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما می‌گفتیم شاید خیرین امسال تعهد کمتری داشته باشند اما با توجه به لذتی که این بزرگواران در امر خیر احساس می‌کنند، با رشد 23 درصدی در احداث مدارس در سطح استان با 45 میلیارد و 300 میلیون تعهد ساخت مدارس را در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز دادند.

انتهای پیام/

نظر شما