شناسهٔ خبر: 22575213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

نماینده رشت: مردم از کمک‌های موردی و انفرادی به زلزله‌زدگان خودداری کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید به هلال احمر اعتماد کنند و از کمک های موردی و انفرادی جهت جلوگیری از بی نظمی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، غلامعلی جعفرزاده با حضور در جمعیت هلال احمر استان گیلان و تقدیر از زحمات مدیرعامل، کارکنان و اعضای داوطلب در جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان گفت: هلال احمر نهادی قابل اعتماد و دارای کارنامه درخشان است که مردم باید کمک‌های خود را از طریق این سازمان خیریه به دست آسیب‌دیدگان برسانند.

وی با اشاره به زلزله رودبار و بم گفت: زلزله زدگان بم و به ویژه رودبار مظلومانی بودند که به دلیل نبود امکانات و فضای مجازی در آن زمان حق آنان ادا نشد و در سکوت رسانه ای مردم با غم و رنج روزگار خود را سپری کردند که غمی بزرگ برای مردم مظلوم منطقه بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل اصلی سرمای هوا و اعلام بارندگی در روزهای آینده در منطقه زلزله زده است که باید تمامی نهادهای کمک رسان تلاش خود را برای کمک به مردم منطقه جهت اسکان موقت و سرپناه امن کنند.

جعفرزاده افزود: بر طبق آمار اعلام شده ۱۲ هزار خانه دچار آسیب جدی شده که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما باید با برنامه ریزی درست و تقسیم بندی روستاها و شهر به مناطق کوچک هر چه زودتر خانه‌ها ساخته و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

وی همچنین تاکید کرد: شفاف سازی از میزان کمک ها و نحوه ارسال به منطقه اعتماد مردم را بیشتر می کند تا بیش از قبل به هلال احمر اعتماد کنند.

نظر شما