شناسهٔ خبر: 22575075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بیست و چهارمین یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار شد

گروه اجتماعی: بیست و چهارمین یادواره سردار شهید مهدی زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم امشب 27 آبان در جوار گلزار شهدای قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم در این مراسم که با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران همراه بود، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و سردار فضلی، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان قم و جمعی از خانواده های شهدا و روحانیون و مردم شهیدپرور قم حضور داشتند.
گفتنی است آغاز این یادواره که هم زمان با شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد، همراه با اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان بود.
در حاشیه این یادواره مادر شهید زین الدین با اشاره به زندگی این شهید شاخص استان قم عنوان کرد: وی در سن 22 سالگی فرماندهی عملیات را عهده دار شد و در مدت 5 سال شبانه روز در جبهه های حق بر علیه باطل می جنگید و از کشورش دفاع می کرد، ما نیز در پشت جبهه همراهیشان می کردیم.
وی تصریح کرد: وی از کودکی نبوغ و استعداد ی بالایی در درس خواندن داشت و در احساس مسئولیت و احترام نسبت به والدین و مشارکت در منزل زبان زد بود.
مادر شهید زین الدین بیان کرد: شهید زین الدین در جریان انقلاب در کنار پدر به توزیع اعلامیه می پرداخت و وقتی مغازه حاج آقا سنگری برای مبارزه با شاه شده بود، شهید زین الدین به شجاعت در این راه قدم برمی داشت.
وی اظهار داشت: حضور در نماز جماعت از ویژگی های مهم شهید بود و بسیاری از هم رزمان خود را به نماز اول وقت تشویق می کرد.
این مادر شهید گفت: وی در دوران دبیرستان گرایش‌های سیاسی پیدا کرد و با آیت الله مدنی روابط نزدیکی داشت و با اینکه رتبه خوبی را در کنکور به دست آورد به واسطه همراهی با پدر در مبارزات، دست از تحصیل برداشت.
وی عنوان کرد: شهید مهدی زین الدین در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ همراه با برادرش به منظور شناسایی منطقه ای از کرمانشاه به سوی سردشت در حال حرکت بود که با گروه‌های مسلح جدایی طلب درگیر و به شهادت رسید.
مادر شهید زین الدین خاطرنشان کرد: خواسته شهدا ایستادگی در مسیر ارزشها است ما هیچ گاه شهدا را از یاد نخواهیم برد.
وی بیان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی و با ابزارهای مختلف در صدد انحراف جوانان است مبادا از ارزش های انقلابی و اسلامی به واسطه تبلیغات سوء دشمنان غافل شویم.
لازم به ذکر است مداحی شالبافان، اجرای یک آیتم نمایشی و رونمایی از کتاب شعر 30 نفر از شهدای استان قم و جلد نخست از عملکرد لشکر علی بن ابیطالب(ع) در جنگ تحمیلی از جمله برنامه های این یادواره بود.

برچسب‌ها:

نظر شما