شناسهٔ خبر: 22574877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طرح‌های جامع امامزادگان در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های جامع امامزادگان و بقاع متبرکه در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، آیت محمدی معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح‌های جامع امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار کرد: هم‌اکنون طرح‌های جامع بی‌بی معصومه و امامزادگان محمد و ابراهیم ارومیه و نیز امامزاده سیدتاجدین خوی، ترسیم و تایید شده است.
وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 10 هزار و 123 متر مربع رقبات عرصه و عیان در راستای حفظ و نگهداری رقبات در ارومیه، خوی، بوکان، شوط، مهاباد، پلدشت، پیرانشهر، نقده و سلماس با هزینه 400 میلیون تومان تعمیر یا بازسازی شده است.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه امسال بحث احداث، تعمیر و مرمت سرویس‌های بهداشتی امامزادگان به عنوان اولویت از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شده است گفت: در این مدت از بعد تعمیر و مرمت سرویس‌های بهداشتی در 12 بقعه و 79 چشمه به مساحت 255 متر مربع انجام شده است.
وی افزود: علاوه بر آن در چهار امامزاده نیز احداث سرویس‌های بهداشتی در حال انجام بوده و کار امامزاده میرآباد نقده به پایان رسیده و امامزاده غریب حسن ارومیه نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمدی با اشاره به اینکه احداث سرویس بهداشتی مسجد زیارتی حضرت ابوالفضل(ع) ماکو و بقعه میاندوآب در حال احداث و دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصدی است تصریح کرد: در این رابطه 130 چشمه احداث و 611 متر مربع عملیات عمرانی در آنها انجام می شود.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود که سرویس بهداشتی مسجد ماکو با همکاری میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد ماکو در 6 ماهه نخست سال 97 به پایان برسد و از سوی دیگر اگر اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان تامین شود، سرویس بهداشتی غریب‌حسن ارومیه تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به پروژه گردشگری و کشاورزی خوی بیان کرد: در این رابطه موقوفه حاج میرزا ابراهیم خوی در 10 و نیم هکتار در حال اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی است و کار مطالعات آن آغاز شده و حجم سرمایه‌گذاری آن نیز 80 میلیارد تومان است.

نظر شما