شناسهٔ خبر: 22574771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گام بلند دریابانی در مبارزه با قاچاق؛

از توفیف محموله های میلیاردی کالای غیرمجاز تا کشف قاچاق انسان در مرزهای آبی هرمزگان

استان هرمزگان به دلیل همجواری با خلیج فارس و کشورهای عربی از مبادی مهم ورودی قاچاق به کشور است که کشف و انهدام باندهای کلان قاچاق کالا و مواد مخدر در مرزهای آبی موج جدید فعالیت های پیشگیرانه نهادهای نظامی را بیان ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛استان هرمزگان با برخورداری از هزار کیلومتر مرز آبی مهم ترین کانون توجه سودا گران مرگ بوده که  در سال های اخیر کشف و انهدام باندهای کلان قاچاق کالا و مواد مخدر در هرمزگان سرفصل خبرهای استان را شامل شده است

فعالیت های گسترده نهادهای امنیتی در راستای فرامین رهبر انقلاب موجب شده تا نیروهای نظامی با تلاشی مضاعف کام سودجویان را تلخ کنند و از ورود افسار گسیخته قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

دردو سال اخیر عملیات های سخت و طاقت فرسای نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر موجب شد تا توجه سودجویان به مرزهای آبی بیشتر شود و در کرانه های خلیج فارس به کارشکنی بپردازند که در نهایت با درایت فرمانده نیروی انتظامی و ورود پلیس به مرزهای آبی موجب شده تا حجم مبارزه با قاچاقچیان افزایش یاید.

در روزهای اخیر اخبار بسیاری مبنی بر پیشگیری و مبارزه با قاچاقچیان در آب های هرمزگان منتشر شده که با تلاش نیروهای دریابانی عرصه را برای سودجویان تنگ کرده است.

با وجود یک هزار کیلومتر مرز آبی و هزاران کیلومتر حریم دریایی دامنه وسیعی از کار را فراهم ساخته که اقدامات اخیر مرزبانی نشان از موفق بودن طرح ابلاغیه فرمانده ناجا مبینی بر ورود نیروی انتظامی مسئولیت سه حوزه قاچاق کالا، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان در دریا دارد که از اواسط مهرماه سال جاری با قدرت و شدت در حال انجام است.

 

توقیف ۲۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ابوموسی


فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند لنج تجاری حامل بیش از ۲۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان ابوموسی خبر داد وگفت: دریابانان شهرستان ابوموسی حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی به یک فروند موتور لنج باری مشکوک و شناور را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.


 خرم روی افزود: مأموران در بازرسی از شناور موفق شدند ۲۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و550 هزار ریال انواع کالای قاچاق را که خارج از مجوز و مانیفیست و بصورت غیرقانونی بارگیری شده بود کشف و ضبط کنند.


فرمانده مرزبانی استان در خاتمه با اشاره به دستگیری ۷ متهم در این رابطه گفت: کالاهای کشف شده شامل لیمو خشک، گردو ،شامپو، مایع دستشویی ،صابون، اسپری بدن، ماسک صورت، خمیر دندان دستمال مرطوب، کرم مرطوب کننده و غیره می باشد.

 

کشف بیش از 100 هزار نخ سیگار قاچاق در قشم


فرمانده مرزبانی قشم گفت : دریابانان این پایگاه طی پس از کسب خبری مبنی بر ورود یک فروند شناور حامل کالای قاچاق به سواخل این جزیره سریعا به محل اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد:ماموران حین گشت زنی وکنترل سواحل به یک فروند قایق حامل کالای قاچاق برخورد و به ناخدای آن دستور ایست دادند که ناخدای قایق  با دیدن ماموران غافلگیر شده بود با ریختن کالاهای قاچاق به دریا وبا افزایش سرعت از محل متواری شد.


فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت:ماموران موفق شدند در بازرسی از محل تعداد۱۱۹هزارو۶۰۰نخ سیگار و۸جفت کفش قاچاق کشف وضبط کنندکه  ارزش ریالی کالاهای کشف شده را۲۳۹میلیون و۲۰۰هزار ریال برآورد شده است.

 

 

 توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در مرزهای آبی بندرعباس


 فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ از قاچاقچیان سوخت و کشف محموله های سوخت قاچاق در مرزهای آبی بندرعباس خبر داد و گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی،مراقبت های ویژه و با تلاش های شبانه روزی و فعالیت بی وقفه کارکنان دریابانی بندرعباس یک باند قاچاق سوخت که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند را شناسایی و تحت نظر اطلاعاتی قرار دادند.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان افزود: با اقدام به موقع ماموران دریابانی بندرعباس در یک عملیات سریع و غافلگیرانه محموله های سوخت قاچاق در سواحل بندر پل را شناسایی و توقیف کردند.
وی بیان کرد:در این عملیات 3فروند شناور لندینگ کرافت توقیف و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل نیز کشف که بزرگترین کشفیات سوخت دریابانی در سالهای گذشته و سال ۹۶ می باشد.
خرم روی با اشاره به اینکه شناورهای توقیف شده دارای ۱۲ مخزن متعدد آغشته به سوخت و جاساز بوده گفت:این مخازن غیرمجاز گنجایش ۵۴۰هزار لیتر سوخت دیگر را نیز دارد لذا عوامل مرتبط با این باند شناسایی و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی به صورت ویژه در حال پیگیری است.

 

کشف محموله ۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در میناب
 مأموران پایگاه دریابانی میناب در پی کسب خبری مبنی بر اینکه 2فروند لنج تجاری حامل کالای قاچاق در اسکله بندر تیاب پهلو گرفته است بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
 خرم روز گفت : مأموران پس از دقایقی گشت زنی شناورهای متخلف را در اسکله این بندر شناسایی و در بازرسی تخصصی از آن ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به دستگیری دو نفر متهم در این رابطه گفت: کالاهای کشف شده شامل:92هزارکیلوگرم برنج،4هزارو500کیلوگرم شکر،2هزارو350کیلوگرم عدس،6هزار لیتر روغن خوراکی،3هزار و 600 قوطی کمپوت آناناس،14هزارو700پاکت آبمیوه،یک هزارو800کیلوگرم چای و ... شدند.
 
 
 
کشف محموله ۲۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف محموله بزرگ قاچاق به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد ریال در مرزهای هرمزگان خبر داد و گفت: مأموران پایگاه دریابانی بندرعباس پس از کسب خبری مبنی بر تخلیه محموله قاچاق از یک فروند شناور تجاری به داخل یک دستگاه کامیون مراتب به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی دریابانان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پس از دقایقی گشت‌زنی در محل مورد نظر شناور را که فاقد علائم دریانوردی بوده و در حال تخلیه کالای قاچاق توسط جرثقیل به داخل یک دستگاه کامیون می باشد مشاهده کردند.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: مأموران بلافاصله شناور و خودروهای متخلف را توقیف و در بازرسی از آنها موفق شدند انواع کالای قاچاق شامل ۲۶۹ قطعه لوازم ماشین سنگین؛ ۴۸۰ لیتر روغن موتورهای دریایی؛ ۶۴۵ کیلوگرم انواع ادویه جات؛ ۱۰۲ دستگاه انواع مانیتور خودرو؛2دستگاه موتور برق و هزاران قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کنند.
 خرم روز ادامه داد: همچنین دریابانان شهرستان سیریک در یک عملیات دیگر با ناکام کردن قاچاقچیان و توقیف یک فروند شناور تجاری موفق به کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل:77هزارو360کیلوگرم برنج ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ پاکت آبمیوه؛936کیلوگرم چای؛10هزارو500رشته لامپ؛2هزارو106 تخته پتو؛121هزارو200بسته سوپ؛6هزارو792قوطی شربت فیمتو و ... شدند.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به توقیف دو فروند شناور و دو دستگاه خودرو در این عملیات ها گفت :در این رابطه ۸ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد:کارشناسان ارزش ریالی این دو محموله قاچاق را22میلیاردو56میلیون و 440هزار ریال براورد کرده اند.
 
 
کشف 148هزارکیلوگرم برنج قاچاق در میناب
دریابانان پایگاه دریابانی میناب در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک فروند لنج تجاری حامل کالای قاچاق در اسکله بندر تیاب پهلو گرفته است؛بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
ماموران پس از دقایقی گشت زنی شناور متخلف قرا در اسکله این بندر را شناسایی ود بازرسی تخصصی از آن 8میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط کردند.
در این رابطه  یک نفر متهم دستگیر و کالاهای کشف شده شامل:184هزارکیلوگرم برنج؛3هزارو800لیتر روغن خوراکی؛85هزار کیلوگرم شکر؛5هزارو400کیلوگرم چای؛12هزار قوطی کمپوت آناناس و ... میباشد.
 
کشف دو هزار کیلوگرم فلفل قاچاق در سواحل میناب
مرزباناندریابانی شهرستان میناب روز گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی و حین گشت زنی در اسکله بندر تیاب به یک فروند لنج باری مشکوک و شناور را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.
ماموران در بازرسی از شناور تجاری موفق شدند انواع کالای قاچاق شامل:18هزار کیلوگرم برنج؛25هزارکیلوگرم شکر؛یک هزار لیتر روغن خوراکی؛2هزار کیلوگرم فلفل و... را به ارزش یک میلیاردو800میلیون ریال کشف و ضبط کنند.
 
کشف290کیلوگرم موادمخدر در مرزهای پارسیان
فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان از کشف 290 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک طی عملیاتی توسط مرزبانان پر تلاش ناوگروه شناوری پارسیان خبر داد و اظهار داشت:ماموران ناوگروه شناوری پارسیان با گشت های مستمر و کمین های هدفمند طی یکسری کار اطلاعاتی از جابجایی یک محموله موادمخدر درج جنگلهای حرای اطراف با خبر شدند.
وی در ادامه گفت:مرزبانان بلافاصله جهت بررسی دقیق به محل اعزام و پس از ساعت ها کمین در جنگلهای اطراف ؛یک فروند شناور در حال تخلیه بسته های مشکوک به داخل یک دستگاه خودرو را مشاهده کردند.
سرهنگ"خرم روی"اذعان داشت:قاچاقچیان با مشاهده ماموران از محل متواری شدند.
وی افزود:ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداخته و در نهایت در یکی ار محلات پارسیان خودرو مذکور که وانت پراید یخچالدار بوده توقیف مینمایند.
 خرم روی گفت:در بررسی از خودروی توقیفی 290 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد ودر این رابطه یک نفر از قاچاقچیان سوداگر مرگ که تبعه کشور افغانستان میباشد نیز دستگیر شد.
 
 
 
کشف65هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف 65هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای داخلی خلیج فارس خبر داد و گفت:مرزبانان پایگاه دریابانی قشم حین گشت زنی و کنترل مرزهای داخلی کشور به یک فروند موتور لنج در حال حرکت مشکوک و شناور را برای بازدید و بررسی متوقف کردند.
سرهنک"خرم روی" افزود:ماموران در بازرسی از شناور توقیفی 25هزار لیتر گازوییل قاچاق را کشف و6نفر متهم را در تین رابطه دستگیر کردند.
وی خاطر نشان کرد:در همین راستا مرزبانان پایگاه دریابانی سیریک با انجام اقدامات اطلاعاتی بخ یک فروند شناور در اسکله این شهرستان مشکوک و در بررسی از آن موفق شدند40هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در خاتمه با اشاره به کشف مجموعا65هزار لیتر سوخت قاچاق افزود:ارزش ریال این دو محموله 913 میلیون و 200 هزار ریال براورد شده است.
 
 
کشف بیش از ٥ملیارد ریال کالای قاچاق در بندرعباس
فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند شناور تجاری حامل بیش از ٥میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بندرعباس خبر داد و گفت؛مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس حین گشت زنی به یک فروند لنج باری مشکوک و شناور را مورد بازدید و برسی قرار دادند
وی افزود؛ماموران در بازرسی شناور تجاری موفق شدن ٥ملیاردو١٥٦ملیونو ٢٧٠هزار ریال انواع کالای قاچاق شامل تلوزیون،یخچال،پارچه،البسه،لوازم یدکی،باطری خودرو،لاستیک خودرو،نوشابه انرژی زا،آب میوه،کولر گازی و...کشف و ضبط شد
این مقام مسئول تصریح کرد؛یک فروند موتور لنج تجاری فعال در امر قاچاق کالا توقیف و یک نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده بع مراجع قضائی معرفی شد.
 
 
 
دستگیری146نفر اتباع بیگانه غیرمجاز از مرزهای هرمزگان

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری 146نفر اتباع بیگانه در72ساعت گذشته در مرزهای استان خبر داد و گفت:مرزبانان استان هرمزگان در اجرای طرح جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند146نفر از اتباع غیرمجاز بیگانه را در شهرهای مرزی استان شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ"خرم روی"افزود:اتباع دستگیر شده تبعه کشور افغانستان،پاکستان و بنگلادش بودند که برای اقامت غیرقانونی به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند.
 
 
توقیف79هزارلیتر سوخت قاچاق در جاسک
ماموران پایگاه دریابانی جاسک شب گذشته با انجام کارهای اطلاعاتی از سوختگیری غیرمجاز 2فروند شناور موتور لنج در سطح حوزه استحفاظی مطلع و برای برخورد با متخلفان به منطقه اعزام شدند.
ماموران حین گشت زنی در منطقه قاچاقچیان را با 2فروند موتورلنج در حال خروج از حوزه استحفاظی مشاهده و با عکس العمل سریع و قاطع،شناورها را توقیف کردند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت:در بازرسی از شناورهای توقیفی 79هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و 13 نفر متهم نیز دستگیر شدند و  ارزش ریالی محموله های کشف شده 9میلیاردو616هزار ریال براورد شده است.
 
کشف بیش از 7میلیارد ریال اقلام قاچاق در شرق هرمزگان
خرم روی گفت:در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی محلات آلوده به قاچاق،مرزبانان و عوامل انتظامی شهرستان های میناب و سیریک در 2عملیات مشترک پس از انجام کار اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی منسجم به روستاهای توابع شهرستان میناب و سیریک اعزام شدند.

وی افزود:در بازرسی دقیق از منازلی که از قبل شناسایی شده بود11فروند شناور غیرمجاز،2دستگاه موتور سیکلت سرقتی،3دستگاه خودروی سرقتی،یک دستگاه خودروی فوتون،150هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل و 74 راس احشام از نوع بز کشف ک ضبط شد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اذعان داشت:همچنین مامورین در این عملیات ها مقدار47هزار لیتر سوخت قاچاق را معدوم نمودند که  ارزش ریالی اقلام و موارد کشف شده را 7میلیاردو338میلیون ریال برآورد شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما