شناسهٔ خبر: 22574679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در جلسه هم اندیشی اقشار بسیج مطرح شد؛

خروجی کار صالحین، خدمت‌رسانی بیشتر در جامعه است/ بسیج نرم افزار انقلاب است

جلسه هم اندیشی اقشار بسیج و معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا (ع) در محل سالن جلسات معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جلسه هم اندیشی اقشار بسیج و معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) در محل سالن جلسات معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) برگزار شد و طی آن افراد به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات برای توسعه هرچه بیشتر گفتمان بسیج از طریق حلقه‌های صالحین استان تأکید کردند.

 

محسن صابر، رئیس قرارگاه بصیرت سپاه امام رضا(ع) در این نشست پیرامون موضوع فضای مجازی و مسئله تربیت و آموزش اظهار کرد: خدمت رسانی در ذات بسیج نهفته است و از همان ابتدای تأسیس، این نهاد و نهال مقدس در دل مردم شکوفا شد.

 

وی با اشاره به اینکه در همه زمان‌هایی که تهدیدی وجود داشته این شجره طیبه با تمام توان پای کار بوده است، بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه رسانه امروز شاهد این هستیم که علاوه بر نشر سینه به سینه، صدور مجازی انقلاب نیز صورت گرفته است و در دورترین نقاط چه داخل کشور و چه فراتر از مرزها ارتباط مستمر و مثمر ثمر از راه مجازی انجام می‌شود.

 

رئیس قرارگاه بصیرت سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: اعظم کارهای رسانه‌ای تولیدشده، در حوزه فضای مجازی که اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کرده است توسط همین بسیجی‌ها انجام می‌شود که کارهای انجام شده را می‌توان در این زمینه‌ها خلاصه کرد«پاسخ به شبهات بسیج، تربیت نیروی رسانه‌ای هم طراز انقلاب اسلامی و حضور انقلابی در این فضا».

 

صابر یادآور شد: در موضوع پاسخ به شبهات، بسیج تقریبا جای خود را باز کرده است، به نحوی که در گذشته خاطر همه هست که چطور جناح ضد انقلاب یکه تازی می‌کرد و در تربیت نیروی هم طراز انقلاب اسلامی، تمامی سعی خود را برای مقابله با این مهم انجام داده است.

 

در ادامه محمد روحانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع)، بیان کرد: عده زیادی در کشور بسیجی هستند و گمنام کار انجام می‌دهند و ما کار خاصی انجام نمی‌دهیم، بلکه فقط و فقط گزارش کار انجام شده مردم را گزارش می‌کنیم و عملا ما فقط گزارشگر هستیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: کارهای بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است که همگی متولی مردمی داشته‌اند و از جمله کارهای انجام شده می‌توان به ایجاد شبکه فروش کالا به روش جدید اشاره کرد.

 

خروجی صالحین اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی است

 

وی یادآور شد: البته تمامی کارهایی که مثل اردوهای جهادی بدون ریا انجام می‌شود کارهایی است که پایه آن‌ها باید در حلقه‌های فکری و اعتقادی چیده شده باشد یعنی هرقدر صالحین قوی عمل کند اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی تقویت می‌شوند یعنی خروجی صالحین اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی است.

 

روحانی تصریح کرد: اردوی جهادی کار دو سر سود است هم تربیت جهادگر را دارد و هم سازندگی را پشتیبانی می‌کند و در کمک به مردم باید در کنار همه گروه‌ها ایستاد تا گره از کار مردم باز شود.

 

هادی باادب، مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی همچنین ادامه داد: محیط کار در دانشگاه بر اساس غریزه و فطرت شکل گرفته که جبهه مقابل برای کار، غریزه را انتخاب کرده است و برای مقابله با آن موضوع فطرت و تأثیر آن در دستور کار قرار دارد و یکی از کارهایی که باعث افزایش ضریب نفوذ بسیج در دانشگاه می‌شود اردوهای جهادی است.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در اتفاقات و زلزله‌های اخیر در کمتر از چند ساعت گروه‌های خودجوش دانشجویی با ارسال کمک و اعزام نفر وارد عمل شدند.

 

وی تصریح کرد: موثرترین عرصه تربیتی، اردوهای جهادی است و اگر فلسفه حلقه‌های صالحین فرآیند تربیتی باشد و نه یک میزگرد، موثرترین عامل اثر گذاری اردوهای جهادی است؛ چراکه عبور از خود است.

 

بسیج داعیه دار حرکت انقلابی و خدمت رسانی است

 

علیرضا صبوری، فرمانده ناحیه مقاومت سلمان یادآور شد: عمده مردم پای کار خدمت رسانی علی الخصوص بلایای طبیعی هستند و نقش بسیج انسجام‌بخش است و تمام برنامه‌ها در راستای خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کارها اعم از محرومیت‌زدایی از قبیل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیج داعیه دار حرکت انقلابی و خدم ترسانی است، هرچند فعالیت‌ها زیاد است، ولی رضایت بخش نیست؛ چراکه تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

 

محمدجواد ابراهیمی پور، فرمانده ناحیه مقاومت ابوذر ادامه داد: خدمت رسانی در ذهن مردم کارهای عملی و محرومیت زدایی نقش بسته و در رفع نیاز مادی خلاصه شده است در صورتی که در مضوعات اجتماعی و فرهنگی با فقر شدید روبه‌رو هستیم.

 

وی بیان کرد: بسیج ویژگی پیشگامی انقلاب را بر عهده دارد و حضور به موقع، به هنگام و به اندازه طبق فرمایش حضرت آقا باید داشته باشد و هرجاکه حلقه صالحین دیده می‌شود باید خدمت رسانی نیز از سمت آن پایگاه و محله نیز دیده شود.

 

رویا حیدرزاده، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در این خصوص، تصریح کرد: نقش بسیج در جامعه سازی بسیار پررنگ است و از این رو نمی‌شود بسیج را جدا از حلقه‌های صالحین دید؛ چراکه برنامه‌های بسیج نیز به سمت کارهای فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی یادآور شد: تربیت منجر به این مهم می‌شود که هر فرد به صورت خودجوش کار انجام دهد و در زمینه کارهای مختلف به انجام خدمت بپردازد.

 

بسیج نرم افزار انقلاب است

 

محمدرضا خیرآبادی، کارشناس رسانه عنوان کرد: بسیج نرم افزار انقلاب است و سخت افزار آن نیست و در صورت ساخته شدن فکرها جسم‌ها نیز ساخته می‌شود.

 

وی بیان کرد: کار بسیج ریا بردار نیست؛ ولی برای این مهم باید فرهنگی سازی انجام داد و از رسانه باید به عنوان تریبون ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد و رسانه باید با فکر بسیجی به صورت پویا اداره شود.

 

خیرآبادی یادآور شد: بسیج باید از مظلومیت و محجوریت خارج شود و این مهم نیاز به یک خانه تکانی دارد؛  نباید کارهای خوب مصادره به غیر شود تا همه بدانند که این کارها از سوی چه فرهنگی منتشر می‌شود.

 

حلقه‌های صالحین تریبون بسیج هستند

 

حجت الاسلام حمید حمیدی فر، مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: پایه گذاران اصلی صالحین یکی از اهداف را خدمت رسانی در نظر گرفته‌اند و آن را بر اساس خودسازی، دگرسازی و جامعه سازی چیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بایستی صالحین را از نگاه فعلی خارج کرد و در دو بعد مسجدنشینی و خارج از مسجد دنبال شود، تصریح کرد: چنانچه خواسته باشیم تریبونی از بسیج معرفی کنیم مسلما این تریبون می تواند حلقه تربیتی صالحین باشد، البته به شرط اینکه کارکرد اصلی خود را داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: صالحین در بسیج نهادینه و تثبیت شده است و مأموریتی جز این برای تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی نمی‌توان تعریف کرد هرچند این درخت نیاز به هرس و اصلاح دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما