شناسهٔ خبر: 22574129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

عریقات: مجوز دفتر سازمان آزادیبخش تمدید نشود ارتباط با آمریکا تعلیق می‌شود

یکی از مقامات تشکیلات خود گردان فلسطین هشدار داد در صورتی که آمریکا مجوز دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تمدید نکند ارتباط این تشکیلات با آمریکا تعلیق خواهد شد.

صاحب‌خبر -
"صائب عریقات" از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد در صورتی که آمریکا مجوز دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تمدید نکند ارتباطات خود با آمریکا را تعلیق می‌کند.

به گزارش نامه نیوز، پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داده بود که مقام‌های آمریکایی تأکید کردند: دولت ترامپ به مقام‌های فلسطینی تذکر داده است که دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را خواهد بست مگر اینکه فلسطینی‌ها وارد مذاکرات جدی سازش با اسرائیل شوند.

آمریکا در سال 1994 میلادی به سازمان آزادیبخش فلسطین اجازه داد تا دفتر خود در واشنگتن را افتتاح کند، اقدامی که مستلزم آن شد تا بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا در قانونی استثنا قائل شود که اعلام می‌کند فلسطینی‌ها اجازه داشتن دفتر در آمریکا را ندارند. در سال 2011 دولت اوباما به فلسطینی‌ها اجازه داد تا پرچم خود را بر فراز این دفتر به‌اهتزاز درآورند. اسرائیل با عضویت فلسطین در نهادهای مرتبط با سازمان ملل  پیش از آنکه یک توافق سازش نهایی شود، مخالفت کرده است.

نظر شما