شناسهٔ خبر: 22574051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌فرمانده سپاه نینوا:

مردم ۷ روستای زلزله‎زده کرمانشاه نیاز به اسکان دائم دارند

R41471/P1377/S6,70/CT11

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: از مردم استان گلستان درخواست داریم که کمک‎های نقدی و یا کمک‎هایی برای زیرساخت‎های هفت ‎روستایی که برای بازسازی به سپاه نینوا واگذار شده ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار رحمت‌الله صادقی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله غرب کشور اظهار داشت: به‌نمایندگی از مردم استان گلستان در منطقه زلزله‎زده کرمانشاه حاضر هستیم و بناست که بازسازی هفت روستای سرپل ذهاب را به‌عهده بگیریم.

وی با بیان اینکه این هفت روستا به سپاه نینوای استان گلستان برای بازسازی واگذار شده، تأکید کرد: بررسی‎های اولیه برای اقداماتی مورد نیاز انجام شد و ساماندهی کمک‎های جاری به‌شکل منظمی در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان ادامه داد: برای اسکان موقت و دائم بر اساس سیاست‎گذاری دولت در این هفت روستا اقدام می‌کنیم.

صادقی تأکید کرد: سهمیه‎ای برای بازسازی روستاها و مناطق آسیب‌دیده برای سپاه و ارتش از سوی دولت مشخص شده و سپاه‎های استانی مأموریت بازسازی روستای آسیب‌دیده را به‌عهده گرفتند.

وی افزود: تفاهم‌نامه بین دولت و مجموعه قرارگاه سپاه انجام شده و بر اساس آن مأموریت بازسازی هفت روستا به استان گلستان واگذار شده است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان یادآور شد: در منطقه حضور داشتیم و باید تشکر کنیم که مردم استان گلستان همت لازم را برای کمک به زلزله‎زدگان داشتیم و باید دست و بازوی این مردم را به‌شایستگی بوسید.

صادقی یادآور شد: هیچ احساسی از نظر کمک اولی در این هفت روستا وجود ندارد و چادر، نایلون، لباس و مواد خوراکی به‌میزان کافی تأمین بود و نیاز به ساماندهی بیشتری دارد.

وی گفت: درازمدت با توجه به شرایط آب و هوایی نیاز است اسکان موقت و دائم در هفت روستا دیده شود و با توجه شرایط باید به‌سمت بازسازی اساسی این روستاها پیش برویم و لذا از مردم استان درخواست داریم که کمک‎های نقدی و یا کمک‎هایی برای زیرساخت‎های این روستا ارسال کنند.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان تأکید کرد: بنا است گلستانی‎ها هفت روستای طلسم شهباز، گوری زرد الهی، سرابه والی نظری، انجیران اواره علی، تل خلوتی قادر رحمان، دنگی علی و فرمایشه‌اله نظر را بازسازی کنند.

صادقی یادآور شد: مردم استان گلستان مانند دوران دفاع مقدس که بازسازی ثلاث باباجانی را به‌عهده گرفتند امروز نیز یک امتحان دیگری دارند و بنا است که بازسازی این هفت روستا را انجام دهند و مردم این منطقه نیز اعلام کردند که نام این منطقه را گلستان می‎گذارند.

انتهای پیام/*

نظر شما