شناسهٔ خبر: 22573790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) صورت می پذیرد

خدمت رسانی ۹۰ هزار شهروند مشهدی به زائران امام هشتم(ع)

مشهد- شهردار مشهد گفت: همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) ۹۰ هزار شهروند مشهدی به زائران خدمت رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی زاده خامسی عصر شنبه در بازدید از غرفه های خدمات‌دهی به زائران در عرصه میدان شهدا اظهار کرد: طبق آمار تا صبح شنبه ۲۷ آبان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به مشهد وارد شده‌اند و باتوجه به فراگیر شدن زائران پیاده حضرت رضا(ع)، بخش قابل توجهی از این تعداد نیز به صورت پیاده به پایتخت معنوی کشور آمده اند. 

وی افزود: از آنجا که حدود ۷۰ درصد زائران با خودروی شخصی به مشهد می آیند، بنابراین تعداد خودروها در این ایام به دو برابر افزایش پیدا می‌کند که باید برای رفع این موضوع تدابیری اندیشیده شود. 

شهردار مشهد در خصوص خادمان رضوی تصریح کرد: خادمان افتخاری حرم امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر حضور داشته اند و تاکنون ۹۰ هزار نفر در طرح جهاد خدمت ثبت‌نام کرده‌اند تا بتوانند به زائران و عزاداران خاندان اهل بیت(ع)خدمت رسانی کنند. 

وی ادامه داد: خدمات‌دهی شهرداری مشهد در محدوده اطراف شهر ١٠ کیلومتر افزایش پیدا کرده و کار نظافت، رفت و روب معابر و جمع‌آوری زباله‌ها در تمام مناطق بی‌وقفه در حال انجام است. 

تقی زاده خامشی با اشاره به خودروهای برقی گفت: تعدادی خودروی برقی به منظور حمل و نقل زائران در خط سه بی.آر.تی مشهد به صورت آزمایشی به‌کارگیری شده است. 

وی تاکید کرد: اولویت استفاده از این خودروها با افراد سالخورده، جانبازان و معلولان و افراد ناتوان جسمی است ودر صورت موفقیت آمیز بودن طرح استفاده از خودورهای برقی، این سیستم در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر در آینده استفاده خواهد شد.

نظر شما