شناسهٔ خبر: 22573595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ارسال 800 اثر به دبیرخانه‌های جشنواره علامه بلادی بوشهری

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام یوسف جمالی روز شنبه در دیدار مسئولان برگزاری سومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با امام جمعه بوشهر افزود: بر اساس

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام یوسف جمالی روز شنبه در دیدار مسئولان برگزاری سومین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با امام جمعه بوشهر افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده روز 13 آذر مصادف با سالروز شهادت شهید عاشوری مراسم سومین جشنواره علامه بلادی بوشهری(ره) در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از تفاوت‌های برگزاری سومین جشنواره علامه بلادی بوشهری با جشنواره‌های قبل این است که در این جشنواره افزون بر طلاب و روحانیان، دانشجویان استان بوشهر نیز شرکت، و آثارشان به دبیرخانه‌ها ارسال شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: برگزاری دوره‌های تحقیق و مقاله نویسی در مدارس علمیه استان یکی از کارهایی است که در راستای جشنواره صورت گرفته که تاثیر قابل توجهی در سطح کیفی و کمی آثار داشته است.
وی از فعالیت چهار دبیرخانه در این جشنواره خبر داد و افزود: دو دبیرخانه در حوزه های علمیه خواهران و برادران و یک دبیرخانه در دانشگاه خلیج فارس و نیز یک دبیرخانه در شهر قم برای دریافت آثار طلاب فعال است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: دانشنامه‌ ویژه جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری تدوین می‌شود که در این ارتباط لازم است مقالات برتر برای نشر در این دانشنامه شناسایی شود.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جشنواره علامه بلادی بوشهری(ره) تاثیر بسزایی در تجلی تاریخ استان بوشهر دارد و یکی از عمده اثرهای آن معرفی تاریخ باشکوه این استان در برخورداری از علمای شایسته و اندیشمند دینی است.
وی یادآور شد: مهمتر از تاریخ، آینده استان است که بتوانیم آینده خوبی را در حوزه معارف دینی و بر اساس مکتب اهل بیت(ع) ایجاد کنیم که این کار در استان بوشهر در حال انجام است.
امام جمعه بوشهر گفت: با بهره گیری از تجربه به دست آمده از برگزاری دو جشنواره پیشین علامه بلادی بوشهری(ره) علاوه برطرف کردن برخی موارد بر ایجاد نوآوری‌ها باید توجه داشت.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

نظر شما