شناسهٔ خبر: 22573545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دامنه «اصلاحات» محمد بن سلمان به نیروهای مسلح عربستان رسید

بین الملل > خاورمیانه - مهر نوشت: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داده که روند اصلاحات محمد بن سلمان، به ارتش و نیروهای مسلح این کشور کشیده شده و تا کنون ۱۴ مسئول ارشد نظامی بازنشسته سعودی بازداشت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «بلومبرگ»، یک مسئول سعودی نزدیک به دوایر قدرت در این کشور گفت که «محمد بن سلمان» قصد دارد دامنه اصلاحات خود در زمینه مقابله با فساد را به ارتش هم برساند.

در حالی که محمد بن سلمان با ادعای «اصلاحات» در واقع مخالفان خود را سرکوب می کند، یک منبع سعودی به خبرگزاری بلومبرگ گفته تا کنون ۱۴ مسئول عالی رتبه گارد ملی و وزارت دفاع این کشور که بازنشسته شده اند به اتهام مشارکت در عقد قراردادهای مالی مشکوک بازداشت شده اند.

این منبع در خصوص وضعیت شاهزاده های سعودی که در بازداشت به سر می برند هم گفته که رایزنی در خصوص وضعیت این شاهزاده ها و ثروتی که از طریق «فساد مالی» به آن دست پیدا کرده اند ادامه دارد تا با بازگرداندن حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی افراد بازداشت شده، از محاکمه آنها صرف نظر شود.

پیشتر «خالد الفالح» وزیر انرژی و صنایع عربستان اعلام کرده بود که عملیات پاکسازی و اصلاحات محمد بن سلمان قرار نیست در سرمایه گذاری خارجی در عربستان خللی ایجاد کند و افزوده بود: من با بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در ارتباط هستم و آنها به خوبی می دانند که اقدامات اخیر محدود خواهد بود و در واقع عربستان در حال پاکسازی داخلی است.

«متعب بن عبدالله» وزیر پیشین گارد ملی عربستان و پسر شاه سابق این کشور که بسیاری او را یکی از گزینه های اصلی برای به دست گرفتن قدرت در عربستان می دانستند یکی از عالی رتبه ترین افراد در خاندان پادشاهی و بدنه نظامی این کشور است که در طول چند هفته گذشته در بازداشت بن سلمان بوده است.

برخی گزارش های غیر رسمی از انتقال او به بیمارستان در پی شکنجه در حین بازجویی خبر داده بودند. «دیوید هرست» نویسنده سرشناس بریتانیایی در پایگاه «میدل ایست آی» نوشته که علاوه بر متعب بن عبدالله چند شاهزاده دیگر هم به دلیل شکنجه و ضرب و جرح به بیمارستان منتقل شده و وضعیت یکی از شاهزاده ها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است.

5252

برچسب‌ها:

نظر شما