شناسهٔ خبر: 22573191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حذف باشگاه‌های فوتبال از آسیا خواست هیچ کس نیست

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: حذف باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا مطلوب و خواست هیچ هوادار و علاقمند ورزش و فوتبال ایران نیست.

صاحب‌خبر -

حذف باشگاه‌های فوتبال از  آسیا خواست هیچ کس نیستبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مصطفی آجرلو پس از نشست مشترک مدیران سه باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با وزیر ورزش گفت:­امیدوارم وحدت و همراهی همه جانبه که میان مدیران سه باشگاه همچنین وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال ایجاد شده یک بار برای همیشه مشکلات قدیمی و کهنه این باشگاه‌ها را رفع کند و بار سنگینی از دوش فوتبال کشور برداشته شود.
وی افزود: ­نباید از اهمیت و پایگاه اجتماعی این 3 تیم پرطرفدار در ورزش کشور غافل شویم. اگر مشکلات قدیمی و بدهی‌های انباشته شده در سال های گذشته نبود قطعا این 3 باشگاه با تمرکز و آرامش خیال فعالیت های خودشان را دنبال می کردند و می توانستند در شرایط بهتری پاسخگوی انتظارات هوادارانشان باشند و حتی در رقابت‌های برون مرزی نتایج بهتری کسب کنند.
آجرلو گفت: ­این مشکلات اگر یک بار به شکل ریشه ای حل شود باشگاه های پرطرفدار پایتخت می توانند از این به بعد با رویکرد حرفه ای و ایجاد تناسب لازم میان تعهدات و درآمدهای خود از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنند تا مجددا چنین شرایط سختی را تجربه نکنند.
مدیرعامل تراکتورسازی ­ادامه داد: 3 باشگاه تراکتورسازی،‌ پرسپولیس و استقلال هواداران زیادی در فوتبال ایران دارند اما در سال های گذشته منابع مالی مشخصی برای این باشگاه‌ها تعریف نشده بود و به همین علت در هر فصل بدهی قابل توجهی باقی می ماند که این بدهی ها یکباره انباشته شد و حالا یک بحران عظیم در ورزش کشور ایجاد کرد.
آجرلو گفت: ­اگر این مشکل یک بار با اتحاد و همدلی و حمایت همه جانبه مسئولان حل شود از این پس با احقاق حقوق فوتبال حرفه ای می توانیم هزینه های فوتبال را از دل فوتبال بیرون بیاوریم و با برنامه ریزی صحیح اقتصادی زمینه خودکفایی فوتبال حرفه ای را فراهم کنیم که دیگر شاهد شکل گیری پرونده های متعدد و انباشته شدن بدهی های سنگین از سال های گذشته نباشیم.
مدیرعامل تراکتورسازی در پایان تصریح کرد: امروز وفاق و همدلی بسیار خوبی ایجاد شده که توانست به یکی از مشکلات بزرگ و تاریخی فوتبال ایران پایان دهد. از رسانه ها و همه اعضای خانواده بزرگ فوتبال هم می خواهیم که در این مسیر همراه و حامی وزارت ورزش،‌ فدراسیون فوتبال و 3 باشگاه پرطرفدار کشور باشند. این اتحاد نخستین گام مثبت در چارچوب حل یک مشکل بزرگ است که ان شاءالله نتیجه بخش خواهد بود.

نظر شما