شناسهٔ خبر: 22573185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در شب شهادت امام رئوف؛

حرم خورشید هشتم غرق ماتم و عزا شد

حوزه/ با فرا رسیدن شب شهادت امام رضا(ع)، سایه غم و اندوه بر سراسر جهان تشیع و به‌ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی و حرم مطهر رضوی گسترده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، همزمان با فرا رسیدن شب شهادت امام رضا(ع)، صدای سنج و زنجیر در سراسر مشهد مقدس شنیده می‌شود و دسته‌های متعدد عزاداری در حال حرکت به سوی حرم منور رضوی هستند تا آیین عزاداری شب شهادت ثامن الائمه(ع) را در بارگاه امام هشتم شیعیان به پا دارند.

خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی مملو از جمعیت زائران و مجاورانی است که یا در دسته‌های عزاداری در حال سینه‌زنی و زنجیرزنی هستند یا در صفوف متحدالشکل و مرتب به سمت بارگاه رضوی حرکت می¬کنند.

نوای محزون و دل‌نشین مداحان و ذاکران در صحن و سرای رضوی طنین افکنده و نه‌ تنها جمعیت میلیونی حاضر در صحن‌ها و بست‌های حرم مطهر ثامن‌الائمه را به خروش در آورده، بلکه دل ده‌ها میلیون عاشق و دلداده را که قلب‌های خود را از طریق رسانه ملی روانه زیارت امام خورشید کرده‌اند نیز لرزانده است.

مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی از ساعت 15 امروز شروع شد و بعد از نماز مغرب و عشاء به اوج خود رسید و مراسم سنتی خطبه خوانی، با حضور خدام و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامی برپا گردید.

در هر خیابان و کوچهای که منتهی به حرم رضوی میشود، پرچمهای عزاداری به اهتزاز درآمده و صدای بر هم کوبیدن طبل از میان هیئت‌ها، خبر مصیبت وارده را فریاد می‌زند.

 صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش است و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصائب مظلومیت خاندان اهل‌‌بیت عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.

در گوشه و کنار صحن‏های حرم مطهر امام رضا(ع) برخی از هیئات مذهبی قرار عاشقی گذاشته و به شکل منسجم و واحد با زبان و لحجههای مختلف در حال روضه خوانی و سینه زنی هستند.

 

 

نظر شما